Wjechał Jordan Taylor, kierowca Chevroleta Corvette C8.R GTD IMSA WeatherTech SportsCar został zastępczym kierowcą w projekcie Garage 56 prowadzonym przez Hendrick Motorsports, Chevrolet i Goodyear. Celem tej szalonej przygody jest wejście do Chevroleta Camaro NASCAR Seria pucharowa 24 godziny Le Mans 2023 w kategorii Garaż 56, która co roku otwiera drzwi wielkiego toru dla innowacyjnego samochodu. Taylor jest także trenerem i mentorem trio gwiazdorskich kierowców, legendy NASCAR, Jimmiego Johnsona, mistrza świata F1, Jenson Button i zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Mike Rockenfeller.
Czego kierowca wyścigowy może nauczyć innych kierowców wyścigowych, zwłaszcza gdy mają takie ograniczenia? Przy umiejętnościach Jordana Taylora okazuje się, że to dużo.
„Mój oficjalny tytuł to „trener kierowców”, ale myślę, że to bardziej żart niż cokolwiek innego, biorąc pod uwagę poziom kierowców, jakich mamy, Taylor mówi ze śmiechem. Myślę, że bardziej odpowiednim tytułem byłby po prostu konsultant z dużym doświadczeniem w samochodach sportowych, a zwłaszcza w Le Mans, ścigając się tam przez tyle lat. »
Rzeczywiście, Taylor jest więcej niż uprawniony w tej roli, biorąc pod uwagę jego historię w Corvette Racing. Najmłodszy syn Wayne’a Taylora osiem razy startował na torze Circuit de la Sarthe, zawsze w Corvetcie, notując zwycięstwo w swojej klasie w 2015 r. i trzy razy podium.
„Chłopaki z Hendricka najwyraźniej nie mają tam żadnego doświadczenia, więc mogę udzielić im dobrej rady na temat zasad lub protokołów dodatkowych, z którymi bardzo łatwo wpaść w kłopoty, jeśli się ich nie zna. To ekscytujące być związanym z zespołem takim jak Hendrick i kontynuować współpracę z GM i Chevroletem. »
Gdy tylko usłyszał pogłoski o projekcie Garage 56, Taylor skontaktował się z Chadem Knausem, wiceprezesem ds. zawodów Hendrick Motorsports, aby zaoferować swoją pomoc w jakiejkolwiek formie. Znając techniczną ciekawość Taylora i stalową determinację, w połączeniu z beztroską i pogodną osobowością, którą doceniają wszyscy, Knaus szybko wziął tę cenną zaletę na swoją stronę.
Jego wkład szybko okazał się cenny, czym Jordan Taylor rozkoszuje się bez ograniczeń: „Podczas testu w Daytona poczyniłem pewne uwagi na temat deski rozdzielczej i układu kierownicy, a podczas następnego testu w Sebring wszystko było już w samochodzie. Miło widzieć tę reakcję! » Taylor jest przekonany, że Garage 56 Camaro zaimponuje widzom swoimi osiągami, a także rykiem silnika V8 pochodzącego z NASCAR: „To otworzy oczy wielu ludziom w Le Mans i na całym świecie, gdy zobaczą ten samochód w akcji. »
Kolejny test w dół i kolejny krok bliżej @ 24hoursoflemans dla #NextGenG56 ???? pic.twitter.com/2aLk4HXgIq
— NASCARG56 (@nascarg56) 23 lutego 2023 r.
Kiedy jego towarzysze wystartują bez niego, nieuchronnie zapanuje nuta smutku, ale Trener wie, co udział w setnej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans będzie oznaczać dla jego kierowców: „Kiedy pojechałem tam po raz pierwszy, byłem zachwycony! Trudno było ogarnąć wszystko pomiędzy badaniami technicznymi, paradą kierowców i hymnami narodowymi przed wyścigiem. Myślę, że będzie to dla nich niezapomniane przeżycie. »
CZYTAJ TAKŻE > NA WIDEO – 24. dla NASCAR Garage 56
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)