Najważniejszym pytaniem przed ostatnią rundą sezonu było to, czy młodzi i pełni entuzjazmu kierowcy Hendrick Motorsports – 25-letni Chase Elliott i 29-letni Kyle Larson – czy doświadczony duet Joe Gibbs Racing – Denny Hamlin, 40, i Martin Truex, 41 lat – mieliby przewagę.
Pierwszy odcinek, mimo zwycięstwa Martina Truexa Jr., daje lekką przewagę Chevroletowi Camaro Hendricka, ale widać, że czwórka finalistów trzyma tempo.
Kilka incydentów zakłóciło drugą część, w tym wypadek Debiutanta Roku, Chase'a Briscoe, wysłanego w ścianę przez Kyle'a Buscha, zmęczonego widokiem zamkniętych drzwi. Każdy restart to okazja do wstrzymania oddechu, gdy czujesz, że lekki kontakt może zadecydować o śmierci nadziei jednego z pretendentów.
Wielki hit dla tej 1️⃣4️⃣ maszyny @ChaseBriscoe_14. pic.twitter.com/kMgkLd2kgs
- NASCAR (@NASCAR) Listopad 7, 2021
Drugi segment wygrał Larson przed Elliottem, ale zaraz za nimi znaleźliśmy Truex Jr. poprzedzony Hamlinem. Po raz kolejny Chevrolet narzucił tempo Toyota, ale jeśli jest różnica w wynikach, to naprawdę minimalna, ponieważ w żadnym momencie podczas pierwszych dwóch faz wyścigu nie mogliśmy odczuć oczywistej przewagi któregoś z finalistów.
Finałowy sprint rozpoczyna Larson, który wydaje się zdeterminowany, aby przejąć kontrolę nad tym finałem. Będzie jednak musiał oddać dowództwo na rzecz Chase’a Elliotta, a następnie drugie miejsce na rzecz Denny’ego Hamlina. Na 75 okrążeń przed metą nie sposób wskazać przyszłego zwycięzcy, gdy debiutant Anthony Alfredo uczci swoje smutne i tradycyjne spotkanie ze ścianą. Następnie Martin Truex Jr. znalazł się na czele wyścigu i objął niewielkie prowadzenie, co oznaczało, że najwyraźniej podczas ostatniego postoju znalazł dobre zmiany. Żółta flaga na 30 okrążeń przed końcem odsyła czterech zawodników z powrotem do boksów w celu ostatecznego zatankowania, co zespół Larsona stara się osiągnąć do perfekcji, aby przywrócić kierowcę na prowadzenie, podczas gdy Truex Jr. bardzo dotkliwie przegrywa po problemie z prawym tyłem koło.
CO ZA PRZYSTANEK ZESPOŁU 5️⃣! pic.twitter.com/x8U9BUabf9
- NASCAR (@NASCAR) Listopad 7, 2021
Do mety Larson będzie się starał oprzeć powrotowi Toyoty Mistrza 2017 i powstrzymać jego ataki, ale pisano, że tytuł musi przypaść jemu. Dzięki 10 zwycięstwom w sezonie, prestiżowemu sukcesowi w wyścigu All Star Race, największej liczbie miejsc w pierwszej piątce, największej liczbie miejsc w pierwszej dziesiątce, największej liczbie pole position i największej liczbie okrążeń na prowadzeniu, Kalifornijczyk zdobywa tytuł, który my logicznie rzecz biorąc, chcę zakwalifikować się jako pierwszy z pozostałych, ponieważ wydaje się, że otwiera to długą i piękną serię.
Martin Truex Jr. po raz trzeci w swojej karierze zajął drugie miejsce i może jedynie żałować kiepskich sekwencji w boksach, które z pewnością kosztowały go drugi tytuł. Denny Hamlin, który zajmie trzecie miejsce, będzie musiał w przyszłym sezonie wrócić silniejszy, aby być może w końcu zdobyć pierwszą koronę.
Z trzema pierwszymi kierowcami w klasyfikacji generalnej na trzech pierwszych miejscach na mecie, runda finałowa w Phoenix dotrzymała wszystkich obietnic i zakończyła wyjątkowy sezon. Z niecierpliwością czekamy na powrót na tor tych wspaniałych kierowców 06 lutego 2022 r. za kierownicą samochodów NextGen podczas Clash, wyścigu niebędącego mistrzostwem, rozgrywanego we wspaniałej scenerii Los Angeles Coliseum.
Klasyfikacja mistrzostw NASCAR Cup Series w Phoenix:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
DANIELA MEYERSA
08 o 11:2021
Szczerze mówiąc, te wyścigi są zdecydowanie za długie! Po GP wytrwałem tylko do końca drugiego segmentu, a potem oczywiście nie są to (już) prawdziwe wyścigi samochodowe. Jak wytłumaczyć, że tych 2 kierowców prawie zawsze było pierwszymi 4 inaczej niż poprzez instrukcje dla wszystkich pozostałych lub mechaniczną przewagę dla 4 pretendentów do tytułu.