Przede wszystkim testy drogowe NASCAR Cup Series wypuszcza żółtą flagę na końcu segmentu. Jeśli odcinki wyścigu będą dobrze utrzymane i przyznane punkty, wyścig nie będzie już neutralizowany na ich końcu. Szczęśliwa decyzja, ponieważ żółte flagi złamały rytm wyścigów i nie wniosły żadnej wartości dodanej w zakresie strategii.
„Kiedy cztery lub pięć lat temu wprowadziliśmy wyścigi segmentowe, w sposób niezamierzony usunęliśmy element strategii z torów drogowych, powiedział Elton Sawyer, starszy wiceprezes NASCAR. Dlatego uznaliśmy, że należy się tym zająć.”
Kolejną ważną nowością jest to, że lista torów, na których mogą odbywać się wyścigi w deszczowych warunkach, została rozszerzona o tory o długości mniejszej niż 1 km i mieszane tory owalne/drogowe. Zestaw przeciwdeszczowy, obejmujący opony bieżnikowane, wycieraczki przedniej szyby i tylne światło przeciwdeszczowe, zostanie udostępniony zespołom podczas zawodów Clash w Los Angeles Memorial Coliseum, Martinsville Speedway, New Hampshire Motor Speedway i North Wilkesboro Speedway w ramach wyścigu All-Star Race. na torach Phoenix Raceway, Richmond Raceway, Milwaukee Mile i Indianapolis Raceway Park. W przypadku deszczu wycieraczki przedniej szyby nie będą obowiązkowe podczas wyścigu Clash, ale staną się obowiązkowe od wyścigu, który odbędzie się 1,609 marca na torze Phoenix Raceway.
Zasady kwalifikacji do play-offów są złagodzone w trzech krajowych seriach NASCAR. Kierowcy, którzy wygrają co najmniej jedną rundę w sezonie zasadniczym, nie muszą już znajdować się na koniec rundy w pierwszej 30 (Cup Series) lub pierwszej 20 (Xfinity i Truck Series), aby wziąć udział w play-offach. Aby jednak skasować swój bilet, muszą być zawsze zajęci sezonem.
Kolejna długo oczekiwana decyzja: manewry „Ruch” Rossa Chastaina są teraz zabronione ze względów bezpieczeństwa. Przypominamy, że kierowca Trackhouse znakomicie rzucił swoim Chevroletem nr 1 z pełną prędkością na zewnętrzną ścianę ostatniego zakrętu na torze Martinsville Speedway, aby na ostatnich metrach wyścigu zyskać pięć pozycji i zakwalifikować się do finału. Funkcjonariusze będą teraz mieli pełną swobodę w nałożeniu kary czasowej na każdy pojazd, który podejmie próbę niebezpiecznego manewru, takiego jak manewr Chastain, w oparciu wyłącznie o swoją ocenę. Sam Ross Chastain po wyścigu uznał granice tego manewru: „Dlaczego to zadziałało?” Nie wiem, ale nie mam pojęcia i nie planuję tego jeszcze raz robić, bo naprawdę nie było przyjemnie! »
Wreszcie „Strefa ponownego startu”, strefa wznowienia wyścigu po żółtej fladze, zostaje wydłużona o 50%, aby zapewnić liderowi większą swobodę strategiczną.
CZYTAJ TAKŻE > Los Angeles Coliseum jest gotowe na starcie NASCAR
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)