Nowicjusz Austin Cindric wygrywa Daytona 500

Cindric odcisnął swoje piętno na tej edycji wyścigu na dystansie 500 mil, aby zapewnić Fordowi i zespołowi Penske pierwszy sukces ery nowej generacji.

opublikowany 21/02/2022 à 00:58

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Nowicjusz Austin Cindric wygrywa Daytona 500

Austin Cindric ma wszelkie zadatki na wielkiego

Przed tym wyczynem Austina Cindrica ostatnie zwycięstwo debiutanta na wyścigu Daytona 500 datuje się na rok 2011, kiedy to sukcesem Trevora Bayne’a.

Podczas gdy rozbrzmiało najsłynniejsze zdanie w sportach motorowych: „Kierowcy, uruchomcie silniki!” „, wiele niewiadomych i niepewności pozostało do rozwiązania przed pierwszym oficjalnym wyścigiem, w którym brały udział samochody 7. generacji, w szczególności zachowanie tych pojazdów nowej generacji w przeciągu przy zakłóceniach aerodynamicznych spowodowanych przez 40 samochodów jadących w paczce na dystansie ponad 300 km /H!

Wielka rasa amerykańska dotrzymała obietnic © Jared C. Tilton/Getty Images

Start do wyścigu potwierdził wrażenia z testów z wyraźną dominacją Fordów i Brada Keselowskiego. Ze swojej strony Jacques Villeneuve rozpoczął bardzo ostrożnie, tracąc 2 sekundy na okrążeniu do liderów i ostatecznie jedno okrążenie na 16. okrążeniu. Jeśli kierowca kalibru Villeneuve’a coś wie, to tyle, że wyścig kończy się na fladze z szachownicą, a kierowca zespołu Hezeberg w końcu odnalazł swój rytm i swoje miejsce w peletonie pomimo ładnej, wolnej sylwetki na wejściu do wyścigu stoi podczas pierwszej tury przystanków.

Natychmiast po tej sekwencji postojów Kaz Grala stracił koło na torze, zanim Justin Haley zauważył pęknięcie felgi, a Ryan Blaney utknął w boksach z powodu problemu z blokowaniem nakrętki koła. Wydaje się, że nowa 18-calowa kolumna nośna z centralną nakrętką nadal wywołuje dyskusje.

Centralna nakrętka NASCAR, musisz się do tego przyzwyczaić © Jared C. Tilton/Getty Images

Niech kibice będą spokojni, jeśli samochody się zmieniły, niektórzy kierowcy nie stracili nic ze swoich dobrych nawyków i 4 okrążenia do końca pierwszego odcinka Brad Keselowski, który przez kilka okrążeń wydawał się zły na Harrisona Burtona, wcisnął ostatni raz w zakręcie na nieszczęsnym debiutancie, którego przewrócił, powodując, że William Byron i duet Joe Gibbs Racing złożony z Christophera Bella i Denny'ego Hamlina, najbardziej utytułowanego aktywnego kierowcy z 3 zwycięstwami w Daytona, któremu daleko jest tego wieczoru do 10 sukcesów Richarda Petty'ego .

Keselowski nie miał żadnych strat, który pierwszy odcinek ukończył na drugiej pozycji, za Martinem Truexem Jr. Dzięki dwóm żółtym flagom Jacques Villeneuve zdołał wrócić na kolana lidera i ukończyć pierwszy odcinek na 23. pozycji. Doświadczenie, o którym Ci opowiadamy…

Liczba 27 przyniosła szczęście Jacques’owi Villeneuve’owi © Chris Graythen/Getty Images

Scénario sans surprise en début de deuxième segment avec une nette domination de Ford mais un peloton bien plus prudent qu’en début de course se contentant d’une unique ligne de course. La victoire semblait promise aux Mustang de Logano ou Keselowski mais dans les derniers tours Matin Truex Jr. surgissait de la meute comme un diable de sa boite pour remporter une nouvelle victoire de segment au volant de sa Toyota.

Martin Truex Jr. lider Joe Gibbs Racing © Chris Graythen/Getty Images)

Następnie wyścig został mądrze wznowiony na ostatnie 75 okrążeń, kiedy Tyler Reddick stracił kontrolę nad swoim samochodem w wyniku awarii mechanicznej i rozpoczął reakcję łańcuchową z udziałem wielkich faworytów Joeya Logano, Kurta Buscha i Martina Truexa Jr. Wyścig toczył się w szybkim tempie, a potem na dobre i na zawsze. napięcie na torze wzrosło, gdy po 10 okrążeniach Kyle Larson ukarał się, przekraczając Forda Kevina Harvicka, na którym osiadł na mieliźnie. Wywieszono czerwoną flagę, aby oczyścić tor, a gdy na torze na Florydzie zapadła noc, wyścig wznowiono na 6 okrążeń, ale tylko jedno okrążenie wystarczyło Bradowi Keselowskiemu, aby wyeliminować Ricky'ego Stenhouse'a Jr. kolejnym zbyt mocnym pchnięciem, które spowodowało 7. żółta flaga wyścigu.

Wyścig wznowili po dogrywce Austin Cindric i Ryan Blaney, którzy walczyli do ostatnich metrów. Blaney przypuścił ostateczny atak, ale został zablokowany przez ścianę przez mistrza Xfinity 2020, który oparł się ostatecznemu atakowi Bubby Wallace'a i wygrał za kierownicą… starego samochodu Keselowskiego.

Historyczne pierwsze zwycięstwo Austina Cindrica © Mike Ehrmann/Getty Images

Sezon 2022 rozpoczyna się znakomicie i oferuje nam całkowitą redystrybucję kart wraz z silnym powrotem Forda i pojawieniem się nowych talentów, w tym wyjątkowo dojrzałego Austina Cindrica. Pomimo bardzo ostrego zachowania i początkowych problemów, nowej generacji udało się wejść na tor zarówno pod względem estetycznym, jak i wizualnym.

Ranking Daytona 500 2022:

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz