Chase Elliott oswaja potwora z Dover w dwóch etapach

Pokonanie rundy w Delaware i odniesienie pierwszego zwycięstwa w sezonie zajęło Chase'owi Elliottowi dwa dni

opublikowany 02/05/2022 à 23:15

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Chase Elliott oswaja potwora z Dover w dwóch etapach

Chase Elliott wraca na Victory Lane © Getty

Chase Elliott opuszcza Dover ze zwycięstwem, co stanowi jego 14. karierę, i prowadzi w klasyfikacji generalnej. Jego Chevrolet Camaro przez rok będzie siedział w rękach potwora, emblematycznej maskotki toru w Delaware.

Spotkanie w Dover to obowiązkowy punkt sezonu Nascar. Dzięki swojej nawierzchni z jasnego betonu kompleks odważnie pretenduje do miana najszybszego na świecie owalu o długości 1 mili (1,609 km), ze średnią prędkością okrążeń przekraczającą 250 km/h, dzięki zakrętom nachylonym pod kątem 24°, które prowadzą do diabolicznej kompresji i ogromnego wysiłku fizycznego. wysiłek dla pilotów. 

Dover Mile to symbol wyścigów samochodowych © Sean Gardner/Getty Images

W niedzielę niebo było bardzo groźne, gdy peleton wyruszył na 400 okrążeń na torze, a po 68 okrążeniach pojawił się już tylko deszcz. Jeśli sędziowie próbowali utrzymać samochody na torze pod żółtą flagą, aby osuszyć tor, musieli postanowić zneutralizować wydarzenie na 78. okrążeniu. Brak oświetlenia toru w nocy oraz coraz częstsze opady deszczu w Delaware spowodowały, że przełożenie wyścigu było nieuniknione.

Całkowita zmiana atmosfery w ten poniedziałek z pięknym błękitnym niebem i niestety nielicznymi drzewostanami, podczas gdy poprzedniego dnia po raz pierwszy od dwóch lat były pełne.

Dominateur la veille, Denny Hamlin prenait la course en main pour remporter le premier segment et…  perdre dans la foulée une roue à la sortie des stands ! La saison noire continue pour le pilote Toyota de la Joe Gibbs Racing. Sitôt la course relancée, son équipier Christopher Bell souffrait d’un problème analogue de serrage de roue et devait repasser par les stands. 

To będzie działać znacznie gorzej… © Sean Gardner/Getty Images

Żółte flagi przerywałyby wówczas wyścig w zależności od incydentów spowodowanych przez Kyle'a Larsona, Kurta Buscha, Joeya Logano, Tylera Reddicka, Denny'ego Hamlina lub Ryana Blaneya, zwycięzcę drugiego segmentu. Lista pretendentów do zwycięstwa rozpłynęła się jak śnieg w słońcu, gdy Kyle Busch i Alex Bowman oderwali się od stada. 

Musieliśmy poczekać 320 okrążeń, aby być świadkami pierwszego postoju pod zieloną flagą, kiedy Allmendinger prosto z boksów spowodował neutralizację, tracąc koło. Kyle Busch i Alex Bowman, którzy właśnie się zatrzymali, stracili przewagę wynikającą z dobrego wyścigu i ponownie rozpoczęli wyścig z około 15. miejsca. 

Chase Elliott obejmuje prowadzenie przed ostatnim sprintem © Sean Gardner/Getty Images

Jeśli Chase Elliott skorzystałby z okazji, aby przejąć kontrolę nad wyścigiem, w pierwszej piątce znaleźliśmy niespodzianki, takie jak Ricky Stenhouse Jr., który był do tej pory przezroczysty, i Christopher Bell, jedno okrążenie za liderami. Ostatnie pętle w końcu odbyły się bez incydentów, a Elliott oparł się atakom Stenhouse’a Jr. i Rossa Chastaina, aby odnieść swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie, powrócić na owalny sukces, który wymykał mu się od końca 5 roku i przejąć kontrolę nad drużyną Mistrzostwo!

Jeśli Hendrick Motorsports nie powtórzy wyczynu z 2021 roku, w którym podpisał czterokrotny kontrakt, może dziś wieczorem pochwalić się w swoich szeregach 4 zwycięskimi kierowcami w tym sezonie.

Ranking Duramax Drydene 400 w Dover:

Klasyfikacja generalna po 11. rundzie:

 

CZYTAJ TAKŻE > Nowy format wyścigu All-Star Race

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz