La NASCAR przedstawił nowe zasady aerodynamiczne, które wejdą w życie od rundy Phoenix Raceway zaplanowanej na 12 marca na torach o niskiej prędkości. Ich celem jest poprawa widowiskowości na krótkich owalnych torach i torach drogowych.
Pakiet zawiera niewielkie modyfikacje Next Gen, mające na celu znaczne zmniejszenie docisku generowanego przez samochody. Ta konfiguracja będzie używana na wszystkich torach, na których dostępny jest obecnie „sprzęt przeciwdeszczowy”: Charlotte Roval, Chicago Street Course, Circuit of The Americas, Indianapolis Motor Speedway Road Course, Martinsville, New Hampshire, North Wilkesboro, Phoenix, Richmond, Sonoma i Watkins Dolina górska.
Główną zmianą jest zmniejszenie o dwa cale wysokości tylnego spojlera, przez co jego wymiary zostały zmniejszone o połowę. W dolnej części usunięto ściany zewnętrzne i trzy żebra dyfuzora, a także żebra umieszczone w komorze silnika. Wszystkie te zmiany zostały potwierdzone przez zespoły podczas testów przeprowadzonych w styczniu w Phoenix.
« Odpowiada to zmniejszeniu wsparcia o około 30%, – określa delegat techniczny NASCAR, dr Eric Jacuzzi. Nwróciliśmy na poziomie wsparcia niemal zbliżonym do tego z połowy lat 90.”
Wiele z tych zmian zostało zainspirowanych programem Garage 56 – projektem, nad którym ściśle współpracują NASCAR, Hendrick Motorsports, Chevrolet i Goodyear, aby wprowadzić na rynek model NASCAR Chevrolet Camaro. 24 godziny Le Mans 2023.
„The piloci nam to zgłosili poziom czegośprzyczepność opon i przedstawienie hamulce osiągnęły poziom prawie za wysoki dla tego typu toru, wyjaśnia jacuzzi. Dlatego zdecydowaliśmy wziąć duży zamach i teraz czekamy na ich opinie, ale podczas testu Phoenix docenili posiadanie bardziej swobodnego samochodu, w stanie poruszać się i korzystać z całego toru. »
Aby zespoły NASCAR miały wystarczająco dużo czasu na dostosowanie się do tych zmian, podczas weekendu wyścigowego w Phoenix w piątek 50 marca zostanie przeprowadzona dodatkowa 10-minutowa sesja treningowa.
W tym sezonie pojawia się kolejny element testowany w Phoenix, czyli tłumiki wydechu. Pomyślnie wprowadzone podczas Clash w LA Memorial Coliseum, będą również używane podczas wyścigu miejskiego w Chicago
CZYTAJ TAKŻE > Nierdzewny Kyle Busch
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)