Garaż NASCAR 56 Le Mans ewoluował podczas testów

Mike Rockenfeller będzie w tym tygodniu na torze VIR podczas drugiej sesji testowej samochodu NASCAR Garage 56 Chevrolet Camaro.

opublikowany 15/11/2022 à 10:30

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Garaż NASCAR 56 Le Mans ewoluował podczas testów

Pierwsze ewolucje „samochodu testowego” nowej generacji © NASCARG56

Jeżeli sezon NASCAR Rok 2022 zakończył się na owalu w Phoenix w niedzielę 6 listopada, Team Hendrick kontynuuje testy z myślą o wypuszczeniu Chevroleta Camaro nowej generacji w 24 godziny Le Mans 2023.

Mike Rockenfeller testuje VIR © NASCARG56

Udaj się na Virginia International Raceway na nową sesję, która rozpoczęła się w poniedziałek 14 listopada, pierwszej od wrześniowych testów na Road Atlanta. Jeśli na bokach samochodu widnieje teraz układ słynnego toru Le Mans, oznacza to, że wprowadzono pierwsze poważne modyfikacje techniczne w samochodzie, który zachował swoje matowe czarne malowanie „samochodu testowego NASCAR”. 

Poszukiwanie siły docisku wydaje się być głównym przedmiotem trosk inżynierów Hendrick Motorsports. Z przodu po obu stronach zderzaka znajdują się dwa imponujące żebra. Z otworów wywierconych w karoserii możemy się domyślić, że nad już zamontowanym planowany jest drugi element. Najważniejsza modyfikacja dotyczy przedniego spojlera, który w swojej środkowej części przyjmuje zakrzywiony profil typu „Nose Up”. Konstrukcja dobrze znana producentom GT, która umożliwia doprowadzenie powietrza do podwozia i tylnego wyciągu w celu optymalizacji jego wydajności. Pomiędzy przednimi kołami a wylotami wydechu utworzono także kanał odprowadzający powietrze, który powoduje podciśnienie generujące siłę docisku.

Spoiler typu GT i boczne płetwy z przodu © NASCARG56

Nie opublikowano żadnego zdjęcia tylnego ściągacza, co oznacza, że ​​w tej istotnej części należy przeprowadzić znaczne prace, na które bezpośrednio wpływają ulepszenia wprowadzone w przedniej części samochodu. Z tyłu dwie płetwy towarzyszą spojlerowi o większych wymiarach, ale zgodnym z tradycją NASCAR. Wreszcie, podstawowe wyposażenie regulacyjne, zamontowano dwa lusterka po obu stronach przedziału pasażerskiego.

Płetwy zapewniające większe wsparcie © NASCARG56

Przed tą sesją zespół poinformował o ważnych pracach przeprowadzonych w symulatorze w celu zdefiniowania solidnej bazy technicznej dla NASCAR nowej generacji, umożliwiającej mu konkurowanie z GTE Am, standardowym punktem odniesienia projektu pod względem wydajności.

Jimmie Johnson, siedmiokrotny mistrz NASCAR z Hendick Motorsports, od którego logicznie oczekuje się, że weźmie udział w tej przygodzie, objął udziały w Petty GMS. Logicznie rzecz biorąc, ten nowy kierunek powinien trzymać go z daleka od projektu, ale powiązania techniczne pomiędzy Hendrickiem i GMS Petty, obydwoma przedstawicielami Chevroleta w wyścigach NASCAR Cup Series, nie pozwalają mu na to.

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz