Aby zapewnić sobie przyszłość, DTM przeszedł już poważną transformację swojej koncepcji, porzucając przepisy techniczne klasy pierwszej, wspólne z Super GT, na rzecz skoncentrowania się na Grand Touring w oparciu o GT3.
Oprócz tej głębokiej zmiany filozofii, promotor niemieckiej serii wprowadzi kilka nowych funkcji technicznych i sportowych.
Przede wszystkim od 2021 roku będzie można zastosować ABS i kontrolę trakcji. Jest to prośba zespołów i producentów, a to mogłoby w dużym stopniu otworzyć horyzonty kierowcom chcącym dostać się do mistrzostw, z mniejszymi trudnościami w pilotowaniu.
Jak w przypadku większości serii, głównym celem ITR będzie zmniejszenie kosztów, tak aby na starcie pojawiło się jak najwięcej producentów.
Na poziomie sportowym DTM porzuci tradycyjne starty z miejsca na rzecz procedur latania, kierując się stylem IndyCar. Nie jest to niczym nowym w mistrzostwach, ponieważ w tym modelu starty na przykład za samochodem bezpieczeństwa mają już miejsce.
Wyścigi odbędą się jak zawsze bez zmiany kierowcy, czas trwania wyścigu wynosi ponad 55 minut plus jedno okrążenie, a także utrzymany zostanie czas pit stopu.
ITR podaje, że zainteresowanie wielu producentów jest już obecne. Możemy się założyć, że bywalcy GT3 powinni pozytywnie zareagować na powstanie siatki w przyszłym roku.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)