Kilka nowych funkcji w przepisach DTM 2021

W 2021 roku w DTM zostanie wprowadzonych kilka nowych przepisów, wraz z przeniesieniem serii z klasy pierwszej do GT.

opublikowany 27/10/2020 à 08:52

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Kilka nowych funkcji w przepisach DTM 2021

Aby zapewnić sobie przyszłość, DTM przeszedł już poważną transformację swojej koncepcji, porzucając przepisy techniczne klasy pierwszej, wspólne z Super GT, na rzecz skoncentrowania się na Grand Touring w oparciu o GT3.

Oprócz tej głębokiej zmiany filozofii, promotor niemieckiej serii wprowadzi kilka nowych funkcji technicznych i sportowych.

Przede wszystkim od 2021 roku będzie można zastosować ABS i kontrolę trakcji. Jest to prośba zespołów i producentów, a to mogłoby w dużym stopniu otworzyć horyzonty kierowcom chcącym dostać się do mistrzostw, z mniejszymi trudnościami w pilotowaniu.

Jak w przypadku większości serii, głównym celem ITR będzie zmniejszenie kosztów, tak aby na starcie pojawiło się jak najwięcej producentów.

Na poziomie sportowym DTM porzuci tradycyjne starty z miejsca na rzecz procedur latania, kierując się stylem IndyCar. Nie jest to niczym nowym w mistrzostwach, ponieważ w tym modelu starty na przykład za samochodem bezpieczeństwa mają już miejsce.

Wyścigi odbędą się jak zawsze bez zmiany kierowcy, czas trwania wyścigu wynosi ponad 55 minut plus jedno okrążenie, a także utrzymany zostanie czas pit stopu.

ITR podaje, że zainteresowanie wielu producentów jest już obecne. Możemy się założyć, że bywalcy GT3 powinni pozytywnie zareagować na powstanie siatki w przyszłym roku.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz