Zawody FIA ETCR rozpoczną się w 2022 roku od Pau

Puchar Świata Elektrycznych Samochodów Turystycznych odbędzie się w mieście Króla Henryka IV w maju 2022 r., a następnie rywalizuje w sześciu innych rundach.

opublikowany 16/12/2021 à 12:12

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Zawody FIA ETCR rozpoczną się w 2022 roku od Pau

FIA ​​ETCR (tutaj w Motorland Aragon) będzie oferować krótkie formaty, szczególnie w Pau-Ville. ©DPPI

Nie nazywaj go już Pure ETCR, ale po prostu FIA ETCR! Puchar Świata Elektrycznych Samochodów Turystycznych zyskuje oznaczenie FIA ​​na swój drugi sezon istnienia w 2022 roku, a także bardziej gęsty kalendarz.

Finał w 2021 r. odbył się w Pau-Arnos; inauguracja w 2022 r. odbędzie się w Pau-Ville, podczas Grand Prix Pau i na marginesie Pucharu Świata Samochodów Turystycznych (WTCR, 6–8 maja). Dla miasta Béarnaise zawody ETCR to pierwsza seria zawodów elektrycznych, która odbyła się w tym mieście od krótkotrwałego wyścigu Andros Car na początku 2010 r. Władze miejskie próbowały następnie przyciągnąć Formuła E, bez powodzenia w obliczu kandydatury Paryża.

Wśród nowości znajdują się tory w Stambule (nie mylić z parkiem w Stambule, na którym odbył się pokaz F1 w latach 2005–2021), Jarama (Hiszpania), Zolder (Belgia) oraz finał w Azji, w Inje Speedium (Korea Południowa).

https://twitter.com/FIA_ETCR/status/1471401258753867777

„Kiedy wprowadziliśmy na rynek Pure ETCR, podczas Discovery Sports Events wiedzieliśmy, że jest to świetna okazja, aby nie tylko zapewnić producentom samochodów globalną prezentację ich samochodów elektrycznych, ale także zaprezentować wszystkie pozytywne aspekty mobilności elektrycznej, niesamowitą moc, wydajność i trwałość dla odbiorców na całym świecie, wyjaśnia François Ribeiro, szef Discovery Sports Events. Teraz, przy wsparciu FIA, robimy kolejny krok.

FIA ETCR zapewnia jeszcze większą reprezentację mobilności elektrycznej w ramach sportu rozpoznawalnego na całym świecie. Z wizytami w Pau a w Stambule na rozpoczęcie sezonu możemy nie tylko zaprezentować fanom zapierające dech w piersiach osiągi samochodów elektrycznych jeden z najbardziej charakterystycznych torów miejskich na świecie, ale także zaprezentowanie tej koncepcji ogromnej nowej publiczności w mieście, w którym nigdy wcześniej nie odbywały się wyścigi na swoim obszarze miejskim.

Połączymy to z torami takimi jak Zolder i Hungaroring, które w swojej historii organizowały wyścigi objazdowe od drzwi do drzwi, i wprowadzimy pewne poprawki do formatu sportowego, mające na celu wzbudzenie zainteresowania śledzeniem akcji i przyciągnięcie młodszej publiczności. »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)