Ultimate Cup Series – Nicolas Prost mistrzem jednomiejscowego samochodu 2021!

Niektórzy kierowcy zakończyli już sezon i znani są już pierwsi mistrzowie tego rocznika 2021 Ultimate Cup Series.

opublikowany 14/11/2021 à 12:13

Floriana DEFET

0 Zobacz komentarze)

Ultimate Cup Series – Nicolas Prost mistrzem jednomiejscowego samochodu 2021!

Sobotę przerywało kilka incydentów w Estoril podczas Ultimate Cup Series. Na pewno nieco zakłócili początkowy program, ale każdy z wyścigów z menu mógł się odbyć.

Monoplace : dwa ostatnie zwycięstwa L. van Hoepena, tytuł N. Prost

Biorąc pod uwagę wygodną przewagę Nicolasa Prosta w mistrzostwach, napięcie w F3R było minimalne. Kierowca CMR nalegał na udział w dwóch ostatnich wyścigach samochodów jednomiejscowych, ale tytuł mistrzowski był już zapewniony wczoraj wieczorem, pod koniec pierwszego wyścigu.

Poza wyścigiem o tytuł, odkąd zadebiutował w Le Mans w połowie sezonu, Laurens van Hoepen nadal pragnął zwycięstwa, aby wywrzeć nieco większy wpływ. Zwycięzca poprzedniego dnia i potrójny zdobywca pole position, powtórzył tę sobotę z pewnym sukcesem w wyścigu 2. Czerwona flaga na starcie wyścigu zmusiła kierowców do powrotu na pola startowe w tych samych miejscach, co na starcie . Młody Holender został jednak wyprzedzony przez Prosta już w pierwszym zakręcie. Sytuacja była zatem dla niego korzystna, ponieważ doskonale opanował restart i utrzymał przywództwo, które przekształcił w zwycięstwo. Ponownie w trzecim wyścigu, tym razem z wyraźną i nieskazitelną dominacją od początku do końca.

Wyścigi F3R były przerywane kilkoma incydentami. Źródło: Hugues Laroche

Théo Vaucher jako jedyny mógł matematycznie pozbawić tytułu Nicolasa Prosta. Pomimo dobrych występów i trzech podium, kierowca Graffa zakończył wyścig z tytułem wicemistrza F3R.

Carmen Jorda była również obecna w zespole CMR, aby wziąć udział w swoim drugim weekendzie wyścigowym za kierownicą F3R. W pierwszym wyścigu zajęła 7. miejsce w swojej kategorii.

208 Racing Cup: ostatni dla Jorana Leneutre’a

Wreszcie nie są to już cztery wyścigi Peugeot 208 Racing Cup, ale trzy z nich rozegrano w ten weekend. Ostatnia konfrontacja sezonu 2021 odbyła się w sobotni poranek dla 26 startujących kierowców.

Dwaj z rzędu Joran Leneutre na początku pierwszego zakrętu zdołali wyprzedzić opiekującego się pole position, Floriana Briché. Dwóch kierowców JSB Competition było nad resztą, a różnica między nimi nigdy nie przekraczała kilku dziesiątych.

Flaga z szachownicą oznacza dzwonek pogrzebowy na ten sezon dla 208 RC wraz ze zwycięstwem Juniora w klasyfikacji generalnej, przed Florianem Briché i Vinym Beltramellim (Ropars Racing Team).

GT Sprint: Bernard Delhez koronowany jednym punktem

Pojedynek był zacięty i zacięty aż do finiszu czwartego i ostatniego wyścigu portugalskiego weekendu kandydatów do tytułu Kennol GT-Touring Sprint.

Marc Waechter i Bernard Delhez mieli na myśli tylko tytuł i każdy z nich wiedział, że aby zdobyć tytuł, musi wyprzedzić drugiego, zwłaszcza że pierwszy z wymienionych wygrał kilka godzin wcześniej, aby nieco bardziej zrównoważyć mecz.

Od początku czwartego wyścigu obaj Renault R.S. 01 to szyja w kość na prostej. Podjazd w kierunku pierwszego zakrętu jest pełen napięcia i stał się także przyczyną zdecydowanego wyprzedzania na resztę wyścigu, odkąd Delhez przejął kontrolę od Waechtera. Dlatego ten ostatni nie był w stanie walczyć. Kierowca G2 Racing AG ugiął się i jednym punktem stracił tytuł w starciu z Belgiem z AB Sport Auto.

Bernard Delhez jest koronowany jednym punktem w GT Sprint. Źródło: Hugues Laroche.

GT Sprint: Gilles Colombani, freelancer, który rzuca cień

Marc Waechter w kwalifikacjach zdobył wszystkie cztery możliwe pole position. Kierowca Renault R.S. 01 z numerem 4 (G2 Racing AG) nie potwierdził jednak tego w pierwszym wyścigu, którego zwycięstwo przypadło Gillesowi Colombani, który powrócił na drugi przejazd za kierownicą Clairet Sport Renault.

Obecność Korsykanina powoduje zatem pewne przetasowanie kart w tej kategorii GT Class 3A, która do tej pory była naznaczona jedynie pojedynkiem pomiędzy Markiem Waechterem i Bernardem Delhezem (AB Sport Auto). Ten ostatni również oddał sporo miejsca w końcówce, do tego stopnia, że ​​w klasyfikacji generalnej zajął 4. miejsce, za nimAston Martin Vantage GT4 od PROsport Racing, zgłoszony do klasy GT 5A.

Wynik drugiego wyścigu nie został potwierdzony w piątkowy wieczór ze względu na czerwoną flagę na końcu wyścigu. Będziemy zatem musieli poczekać kilka następnych godzin, aby się tego dowiedzieć, nawet jeśli Bernard Delhez prowadził wówczas…

Wytrzymałość GT i Proto…

Na dwóch flagowych wyścigach Ultimate Cup Series, NAPA GT-Touring Endurance i Endurance Proto, odbędą się wyścigi trwające 4 i 3 godziny w niedzielę.

Pole position w GT jest konsekwentne, ponieważ o polu startowym decyduje średnia najlepszych czasów z każdej sesji. Stéphane Tribaudini i Franck Dezoteux, nie osiągając żadnego najlepszego czasu, ale plasując się w czołówce, zdobyli pole position za kierownicą Renault R.S. 01 nr 5 firmy FIT ITBC by AB Sport Auto. Manu Collard i Charles-Henri Samani przegrali głosami mniej niż 3 dziesiątymi Mercedes AMG GT3 nr 83 od Racetivity. Druga linia będzie współdzielona przez Ferrari 488 GT3 Evo n°1 de Visiom et la Porsche 911 GT3 R n°76 d’IMSA Wydajność. Piękni ludzie staną na starcie w niedzielę rano o godzinie 8:45…

Jeśli chodzi o mistrzostwa Proto, Team Virage króluje niepodzielnie, ponieważ jego dwa Ligiery JS P320 nr 88 i 77 zajmują pierwsze miejsce w pierwszym rzędzie. Następne były Ginetta G61-LT-P3 od Konrad Motorsport i Duqueine D08 nr 21 od DB Autosport. Ten ostatni napotkał problem techniczny w Q3, który uniemożliwił Mathiasowi Beche wjazd na tor w celu ustalenia czasu. Start nastąpi w niedzielę po południu o godzinie 14:XNUMX.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz