Callum Ilott: „Moim priorytetem jest miejsce w F1 w 2022 roku”

Wicemistrz Formuły 2, 22-letni Brytyjczyk przetrawił fakt, że nie dostał awansu do Formuły 1. Dla AUTOhebdo wspomina swój wspaniały sezon, nie przesłaniając przy tym swojej przyszłości.

opublikowany 24/12/2020 à 10:25

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Callum Ilott: „Moim priorytetem jest miejsce w F1 w 2022 roku”

Tydzień (wywiad przeprowadzony 11 grudnia) po tym finale F2 po czym umknął Ci tytuł, jak się czujesz?

U mnie wszystko dobrze, dziękuję. Nie jestem zbyt zawiedziony, biorąc pod uwagę mój sezon. Ja też nie jestem specjalnie szczęśliwy, bo nie zostałem mistrzem, ale jestem dumny z tego, co osiągnęliśmy z UNI-Virtuosi. Mieliśmy ważny rok. Była to jedna z najbardziej konkurencyjnych sieci F2 w ostatnich latach.

Bitwa była blisko Mick Schumacher. Co przegapiłeś?

W sezonie byłem nieco przed nim w wyścigu głównym i bardzo dobrze przed nim w kwalifikacjach, mając pięć pole position do zera. Jednak wyraźnie zrobił różnicę w wyścigach sprinterskich. Dzięki świetnym startom systematycznie zyskiwał sporo miejsc na pierwszych 200 metrach. Udało mi się odzyskać jedną lub dwie pozycje, ale nie trzy, cztery czy pięć jak on. W peletonie trudno było wyprzedzić bez uderzenia w opony. W przeciwieństwie do niego przez cały sezon byłem w pierwszej dwójce mistrzostw, więc ograniczyłem podejmowanie ryzyka, podejmując zbyt dużą ostrożność i nieco opóźniając wyprzedzanie. Mick naprawdę zrobił różnicę w wyścigu sprinterskim, co ostatecznie jest jedynie cechą szczególną F2. Nie istnieje w F1.

Ty też popełniłeś mnóstwo błędów...

Nie aż tak bardzo, ale jednak. Podczas wyścigu sprinterskiego na Silverstone doszło do korkociągu i biorę za to 100% odpowiedzialności. W alei serwisowej na Monzy znajdowało się stoisko – kombinacja czynników, z którymi nigdy wcześniej się nie spotkałem. Nie zapominając o moim porzuceniu w Spa, gdzie Yuki tsunodanieumyślnie wysłał mnie na scenę. Popełnianie błędów się zdarza, ale gdy grasz w ten tytuł, nie możesz pozwolić sobie na popełnianie ich zbyt wielu. O jednego lub dwóch było za dużo.

Cały wywiad można znaleźć w AUTOhebdo nr 2291.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz