Wyścig główny: zwycięstwo Piastriego, cudowne podium dla Ticktuma

Lider mistrzostw, będący już autorem zwycięstwa w wyścigu sprinterskim w Bahrajnie, odniósł w niedzielę swój pierwszy sukces w wyścigu głównym na torze Monza.

opublikowany 12/09/2021 à 11:46

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Wyścig główny: zwycięstwo Piastriego, cudowne podium dla Ticktuma

Najlepszą rzeczą do zrobienia, gdy wygrałeś dwa mistrzostwa z rzędu, jest przewodzić Formuła 2i że drzwi do Formuła 1 wydają się pozostać zamknięte, należy mocno uderzyć, aby przypomnieć światu, w jakim stopniu jest to niesprawiedliwość. Właśnie to postanowiliśmy zrobić Oskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, , na Monzy, zaś jego nazwisko na ostatnie wolne miejsce w F1 o godz Alfa Romeo nie znajduje się na szczycie listy. Zdobywając pole position przed piątkowym spotkaniem, ale przede wszystkim dominując w wyścigu głównym w niedzielę. Australijczyk zwyciężył przed swoim głównym przeciwnikiem w mistrzostwach, Chińczykiem Guanyu-Zhou (UNI-Virtuosi) i Brytyjczyk Daniel Ticktum (Carlin).

Idealnie zaczynając od najwyższej pozycji, aktualnego mistrza Formuła 3 nie zawiódł i udało mu się utrzymać Chińczyka za sobą przez cały wyścig. W momencie zatrzymania był w stanie utrzymać przewagę w boksach. Potem zrobiło się gorąco w czwartym zakręcie, kilka okrążeń później, po skomplikowanym ponownym uruchomieniu samochodu bezpieczeństwa. Pracował jednak nad utrzymaniem linii wewnętrznej i swojej pozycji. Na koniec Australijczyk z pewnością może także podziękować samochodowi bezpieczeństwa za interwencję na torze trzy okrążenia przed bramką, podczas gdy Daniel Ticktum w strategii Medium-Softs wrócił z rykiem do tyłu. 

Powstanie Ticktuma

Brytyjczyk w swoim radiu dał wyraz ogromnemu żalowi, że nie udało mu się zawalczyć do końca o zwycięstwo, ale jego obecność na podium to już cud. Startując z 8. pozycji na średnich oponach, w przeciwieństwie do swoich przeciwników z pierwszej dziesiątki, Brytyjczyk po raz pierwszy wziął udział w incydencie z Jürim Vipsem (Hitech), lekko odpychając Estończyka w 10. zakręcie. Na szczęście dla niego wyszedł bez szwanku i skorzystał z zabezpieczenia Samochód na obowiązkowy pit stop. Doskonały wybór taktyczny, który pozwolił mu zająć 5. miejsce z nowymi miękkimi piłkami, podczas gdy inni grali w średnich i mieli na koncie ponad dziesięć rund. Jeden po drugim połykał swoich przeciwników, aż Theo Pourchaire (ART Grand Prix), który zaliczył fenomenalny wyścig na 3. pozycji. 

Śledztwo w sprawie nieprzestrzegania instrukcji kierownictwa wyścigu ostatecznie pozwoliło mu uniknąć kary. Jednak gdy na trzy okrążenia przed końcem rzucił się na Guanyu Zhou (UNI-Virtuosi), incydent z tyłu peletonu w końcu położył kres jego ofensywnym zamiarom, a interwencja samochodu bezpieczeństwa zasygnalizowała koniec przerwy. Théo Pourchaire zyskał trzy miejsca i zajął czwarte miejsce po objęciu prowadzenia pięć okrążeń od bramki nad Jehanem Daruvalą (Carlin). W mistrzostwach Oscar Piastri ma teraz piętnaście punktów przewagi nad Zhou. 

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz