Verschoor wygrywa strategiczny pojedynek i Wyścig Główny w Austrii

Pomimo 8. miejsca na starcie Richard Verschoor był w stanie zwyciężyć w wyścigu głównym dzięki lepszemu wyborowi strategicznemu od początku.

opublikowany 10/07/2022 à 11:06

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Verschoor wygrywa strategiczny pojedynek i Wyścig Główny w Austrii

Richard Verschoor zwycięża w wyścigu głównym w Austrii. ©Formuła 2 Media

Z wysychającym torem po deszczowym poranku na czerwony Byk Ring, zespoły zadały sobie trud, aby wybrać odpowiednie opony na start wyścigu głównego. Jeśli czołowa grupa zdecydowała się na opony mokre, Richard Verschoor (Trident) był jednym z tych, którzy wybrali opony ultramiękkie. Odważne zagranie, które ostatecznie opłaciło się na finiszu.

Jeśli start był trudny, a kierowcy na pierwszych okrążeniach jeździli na odpornych oponach deszczowych, Richard Verschoor natychmiast skorzystał na swoim wyborze. Po kilku chwilach oczekiwania Holender przystąpił do ataku i nie tracąc czasu rozpoczął swój powrót. Szybciej na coraz bardziej suchym torze kierowca Tridentu wykorzystał przejazd przez boksy swoich odpowiedników, obierając inną strategię, aby przejąć kontrolę nad wyścigiem.

Mając przed sobą czysty tor, Richard Verschoor był w stanie narzucić własne tempo i zachować dystans od ścigających, podczas gdy kierowcy, którzy startowali na mokrych oponach, spadali w rankingach niczym poleman Frederik Vesti (ART Grand Prix) prawie wyrzucony z pierwszej dziesiątki Wybawienie dla Batawczyka, który nie prosił o tak wiele. Najtrudniejsze było to, że Verschoorowi udało się bez żadnych incydentów pokonać pit stop, z którego wyszedł pod kontrolą i ze sporą przewagą nad resztą peletonu.

Deszcz kar

Nieustępliwy podczas 40 okrążeń wyścigu Richard Verschoor w końcu odbył łagodną niedzielną przejażdżkę. Dzięki lepszemu wyborowi strategicznemu Holender był w stanie z całkowitym spokojem dojechać do mety i zapewnić sobie drugie zwycięstwo w sezonie, trzy miesiące po sukcesie w wyścigu sprinterskim w Bahrajnie na początku sezonu. Na linii kierowca Tridentu pokonał Roberto Merhiego (Campos), następca Ralpha Boschunga i autor wspaniałego powrotu z 21. miejsca, ale ostatecznie ten ostatni został wyrzucony z podium.

Podobnie jak wielu jego odpowiedników, Hiszpan nie umknął kierownictwu wyścigu, które było nieprzejednane w stosunku do ograniczeń toru. Po 3 ostrzeżeniach i kiedy właśnie wyprzedził Jehana Daruvalę (Premę), aby na jedno okrążenie przed końcem zająć 2. miejsce, Roberto Merhi otrzymał 5 sekund kary, spadając tym samym na 5. miejsce. Kierowca Campos ukarany, to Daruvala odzyskał drugą pozycję Logan sierżant (Carlin) stanął na podium przed Enzo Fittipaldim (Charouz) w Austrii.

Status quo Drugovicha-Pourchaire'a

Startując na oponach deszczowych, Felipe Drugovich (MP Motorsport) i Theo Pourchaire (ART Grand Prix) w tę niedzielę nie byli w swoim żywiole. To przede wszystkim Brazylijczyk wpadł w pułapkę swojego strategicznego wyboru i spadł poza 12. miejsce. Francuz utrzymywał się w czołowej dziesiątce, jednak podwójny postój w ART Grand Prix spowodował, że stracił cenne sekundy, co przełożyło się na spadek rankingów.

Wykluczeni z wyścigu o zwycięstwo, a nawet o podium, Felipe Drugovich i Théo Pourchaire nie byli w stanie nic zrobić podczas drugiej części wyścigu. Pogrzebani w peletonie dwaj silni mężczyźni sezonu 2 mogli zająć kilka pozycji, ale ich wyścig był już skazany na porażkę. W trudnych warunkach dotarli do mety jeden za drugim z Auriverde 2022. i Tricolore 13. ponad 14 sekund za Richardem Verschoorem. W mistrzostwach nic to nie zmieniło, ponieważ Drugovich pozostaje na prowadzeniu z 30 punktami przewagi nad Pourchaire'em.

PRZECZYTAJ TAKŻE > Helmut Marko: „ Jeśli wystąpi w F2, istnieje duże prawdopodobieństwo zobaczenia Isacka Hadjara w F1 w 2024 roku »

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)