Podobnie jak w roku 2021 organizatorem Formuła 3 wybrał Nièvre i jego międzynarodowy tor Magny-Cours na drugą edycję te dni jazdy są zarezerwowane wyłącznie dla 4 młodych kobiet : Abbi Pulling, Hamda Al-Qubaisi, Nerea Martí i Chloe Chambers.
W zeszłym roku to Prema, a w szczególności odchodzący mistrz Dennis Hauger, nadzorowali dwa dni testów na trójkolorowym torze. Logicznie rzecz biorąc, w tym roku do nadzorowania i pracy z czterema młodymi kobietami wybrano ART Grand Prix i Victora Martinsa. W programie długie sztafety z symulacjami wyścigów, krótsze biegi, ale także symulacje kwalifikacyjne.
Najpierw satysfakcjonujące
W piątek Abbi Pulling i Hamda Al-Qubaisi zasiedli za kierownicami 8. i 9. Grand Prix ART w Dallara. Obaj kierowcy startujący odpowiednio w serii W i FRECA mogli posmakować swoich pierwszych wrażeń za kierownicą F3, zanim w sobotę obowiązki przejęły Nerea Martí i Chloe Chambers.
« Odkryłem wiele, nie tylko o samochodzie, ale także o sobie, rozpoznała Abbi Pulling, która miała już okazję pilotować m.in F1 w marcu ubiegłego roku w Arabii Saudyjskiej, ale także w lipcu na Silverstone dzięki Alpine którego jest członkiem Program partnerski. Przyjechałem z ogromnym uśmiechem na twarzy, świetnie się bawiłem, a praca z zespołem F3 była naprawdę niesamowita. To był produktywny dzień. Procedura rozgrzewania opon jest zupełnie inna niż ta, do której jestem przyzwyczajony. Po naszych krótkich porannych przejazdach również mogliśmy odczuć degradację opon. Daje to wyobrażenie o tym, jak jednomiejscowy reaguje i jak przezwyciężyć jego skutki. »
Oprócz fizycznego wyzwania, jakie stanowi jednomiejscowy samochód taki jak F3, Abbi Pulling mogła polegać na radach Victora Martinsa. Świeżo koronowany kolarz z Ile-de-France był obecny w Nièvre, aby wnieść całą swoją wiedzę i umożliwić swoim kolegom postęp przez cały dzień jazdy. „ Victor był naprawdę pomocny, nawet w każdym szczególe– podkreśla Angielka. Poprowadził mnie przez symulację wyścigu i powiedział, żebym się na to zdecydował, ponieważ degradacja opon nie będzie tak zła, jak myślałem. Kiedy wahałem się w szybkich zakrętach, powiedział mi, żebym zaufał samochodowi. »
Zachęcające wyniki
Dzięki tym testom promotor F3 chce zapewnić kobietom lepszą widoczność, ale także ułatwić im dostęp do piramidy jednomiejscowej. Ze strony kierownictwa pierwsze opinie po dwóch dniach testów są raczej pozytywne i zachęcające. „ Interesujące było to, że wszyscy mieli inny profil i jak przystosowali się do samochodu, zwierzył się nam Didier Perrin, dyrektor techniczny firmy F2 i F3. Ze swojej strony chcieliśmy zobaczyć, co możemy zrobić, aby ułatwić ich adaptację. Cieszymy się z zebranych informacji, ponieważ wyzwania fizyczne, takie jak pedały czy kierownica, nie stanowiły dla nich widocznego problemu. Zatem nie było żadnej bariery fizycznej. Mogli wyrazić swoją wiedzę, nie ograniczając się wyglądem fizycznym. Jest to dla nas bardzo ważne. » Będziemy teraz musieli sprawdzić, czy tego typu test umożliwi młodym kobietom łatwiejszy i szybszy dostęp do F3 w nadchodzących latach.
CZYTAJ TAKŻE > Victor Martins, tytuł FIA F3, łzy i marzenia
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Mauro Caldiego
18 o 09:2022
Hmm... Seria W to nie F3?