Grand Prix Makau dostosowuje się do nowej F3

Podczas 66. Grand Prix Makau gościć będą samochody Formuły 3 wykorzystywane w nowych mistrzostwach FIA F3 kosztem prac rozwojowych na torze Guia i przejścia do klasy 2 w drabince FIA.

opublikowany 04/06/2019 à 11:31

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Grand Prix Makau dostosowuje się do nowej F3

Przerażający lot Sophii Flörsch przekroczenie barierek ochronnych podczas ostatniego Grand Prix Makau (patrz Ah nr 2192) nie zniechęciło organizatorów ani nawet Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA); w 66. edycji, zaplanowanej na 14-17 listopada, pojawi się Formuła 3 używany w FIA F3. „W Pucharze Świata FIA F3 rywalizować będą szersze niż w zeszłym roku jednomiejscowe bolidy i zwiększona moc do 380 koni mechanicznych”, oświadczył na konferencji prasowej Chong Coc Veng, prezes Grand Prix.

 

 

Tradycyjne bolidy Formuły 3 zostaną zatem wymienione na nową Dallarę widzianą podczas podniesienia kurtyny zawodów Formuła 1. Logicznie rzecz biorąc, pola startowe będą się składać głównie z zespołów zgłoszonych do FIA F3 (ART Grand Prix, Prema, Carlin itp.). Oprócz, Pierwszym kierowcą, który zgłosił się do wyścigu, był Alex Peroni oficjalnie na edycję 2019; 19-letni Australijczyk gra obecnie w drużynie Campos w FIA F3.

Duże pieniądze

Aby pomieścić nowe F3, cięższe, ale szybsze niż poprzedni model, tor Guia o długości 6,2 km musi zostać przeklasyfikowany przez FIA do klasy 2. Do tej pory trasa miejska należała do kategorii Grade 3, podobnie jak inne obwody miejskie, takie jak Pau (Pyrénées-Atlantiques). „Rząd Makau nie daje dużo pieniędzy, w rzeczywistości to kasyna finansują imprezę, podkreśla Joël Do Vale, szef Grand Prix Pau. Podjęli się ogromnej pracy, która jest kosztowna. »

 

 

Wynik, budżet azjatyckiej imprezy wzrósł o 22,7%, aby osiągnąć skromną sumę 270 milionów pataca (lokalna waluta), czyli 30 milionów euro! Drobnostka w mieście-państwie, w którym przychody generowane przez branżę gier były 4,5 razy większe niż w Las Vegas w 2017 roku (50 miliardów dolarów). Zmiany wprowadzone w klasie 2 nie zostały sprecyzowane, ale w bezpośrednim sąsiedztwie budynków, szkoły i szpitala, trudno sobie wyobrazić pojawienie się prześwitów asfaltowych na jednym z najniebezpieczniejszych torów na świecie. 

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz