Według Alonso kluczowy element, jaki wniósł Craig Hampson w McLaren SP

Fernando Alonso przyznaje, że przybycie Craiga Hampsona do McLaren SP odegrało ważną rolę w podjęciu przez niego decyzji dotyczącej składu, z którym będzie brał udział w majowym wyścigu Indianapolis 500.

opublikowany 27/02/2020 à 08:26

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Według Alonso kluczowy element, jaki wniósł Craig Hampson w McLaren SP

Przekonujący debiut w 2017 roku z McLaren i Andretti, z piątym miejscem w kwalifikacjach i wyścigiem spędzonym w czołówce, zanim się poddał, a następnie monumentalny policzek w zeszłym roku ze stowarzyszeniem McLaren – Carlin, który nie pozwolił Hiszpanowi zakwalifikować się do wyścigu.

Historia Fernando Alonso w Indianapolis 500po dwóch startach nie mogło być już więcej wzlotów i upadków. Zawsze chętnie dopisuje do swojej listy osiągnięć Potrójną Koronę, dwukrotnego mistrza świata F1 ponownie połączy siły z McLarenem 24 maja podczas edycji tego legendarnego wydarzenia na rok 2020 IndyCar, ale w kontekście wciąż odmiennym od jego dwóch pierwszych wyścigów w Indianie.

Po zawarciu sojuszu z zespołem Schmidt Peterson Motorsports, McLaren zaoferuje Alonso dodatkowy DW12 – Chevrolet, oprócz dwóch posiadaczy Olivera Askew i Pata O’Warda. Wybór, który można uznać za nieoczekiwany dla Alonso, który przyznaje, że opcja Andrettiego była aktualna przez długi czas.

« W pewnym momencie byłem bardziej skupiony na projekcie Andrettiego, przyznał się wczoraj iberyjski pilot podczas telekonferencji. Myślę, że po Dakarze zespół McLarena miał wzmocnienia, do zespołu dołączyli nowi ludzie i nie wiem, bardziej zwróciłem się ku temu projektowi.

JWiem też, że Chevrolet wygrał dwa ostatnie wyścigi (Will Power i Simona Pagenauda z zespołem Penske). Ścigałem się tam z Chevy w zeszłym roku i wiem, że jeśli chodzi o czołowe miejsca w rankingach, mogą mieć niewielką przewagę, więc to również było coś do rozważenia. »

Alonso również podkreśla „jego lojalność wobec McLarena”, po przygodzie z F1, która zakończyła się bez powodzenia.

Wsparcie rozmiaru

Fernando Alonso również nie ukrywa, że ​​w środku przybywają posiłki McLaren Sp z myślą o kampanii 2020 w dużej mierze przyczyniły się do jego wyboru. Pierwszy z nich: Craiga Hampsona. Inżynier jest czołowym autorytetem w IndyCar, w szczególności wspierał Sébastiena Bourdais podczas jego panowania w Champ Car.

Hampson ma ponad 25-letnią karierę, 30 zwycięstw w tej dyscyplinie, cztery tytuły Champ Car i dwa zwycięstwa w Indy 500. Doświadczenie, które mocno zaważyło na wadze.

„Wszyscy mówili mi, że Craig Hampson to właściwy facet do pracy, z tak dużym doświadczeniem, który zrobił różnicę w wielu wyścigach i mistrzostwach w ciągu ostatnich dwóch dekad w IndyCar, rozpoznaje Alonso.

Oczywiście bardzo interesująca jest praca z ludźmi, którzy robią różnicę, a także można się wiele nauczyć z punktu widzenia kierowcy, zespołu i inżynierów. »

Jak uniknąć gorzkiej porażki 2019 roku? Na pierwsze przejazdy będziemy musieli poczekać, ale Alonso zamierza wyciągnąć wszystkie wnioski z poprzedniej edycji.

„Byłam w 100% pewna, że ​​wrócę. Myślę, że po ukończeniu mistrzostw świata WEC, Dałem jasno do zrozumienia, myślę, że od września, października, listopada, że ​​największym priorytetem na rok 2020 jest Indy 500.

Nie wiem, czy wystartuję ponownie w 2021 roku, ponieważ nie wiem, jakie będą plany na 2021 rok, ale jeśli w tym miesiącu będę wolny, nadal będę chciał przyjechać. W zeszłym roku tak, ponieśliśmy porażkę. W zeszłym roku nie byliśmy gotowi na to wyzwanie.

Ale sport jest pełen takich przykładów. Trzeba wiele razy ponieść porażkę, żeby się czegoś nauczyć i być może raz w życiu odnieść sukces. Na każdy sukces przypadają setki porażek.

Ubiegły rok był trudny dla wszystkich, ale być może była to konieczność, aby się poprawić i dostać szansę w tym roku. Wiesz, wszystko dzieje się bez powodu i jestem pewien, że ostatni rok był dobrym doświadczeniem edukacyjnym. »

Inne rasy w zasięgu wzroku?

Jeśli na razie w menu byłego pilota tylko 500 mil Ferrari et Renault, Alonso mógłby wziąć udział w innych wydarzeniach, aby lepiej przygotować się do wyjątkowego wyścigu Indy 500 i ponownie przyzwyczaić się do jazdy jednomiejscowymi samochodami DW12, na których w tym roku pojawi się słynny Aeroscreen czerwony Byk Technologia. Może to być Grand Prix Indianapolis (9 maja).

« Są możliwości, po prostu określa Hiszpana. Wiesz, myślę, że to nie zależy w 100% ode mnie. Jak powiedziałem wcześniej, myślę, że więcej testów, więcej symulatorów, więcej wyścigów, cokolwiek zrobię przed Indy 500, może to tylko pomóc w moich przygotowaniach, ponieważ chciałbym być trochę bardziej aktywny aż do wyścigu. »

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz