Jack Aitken wychodzi z walki w Baku

Jack Aitken odniósł swoje drugie zwycięstwo w FIA F2 po wielu incydentach w wyścigu głównym w Baku.

opublikowany 27/04/2019 à 11:19

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Jack Aitken wychodzi z walki w Baku

Pierwsza konfrontacja FIA F2 w Baku zapewniał emocjonujący wyścig, który zakończył się Jack Aitken (Campos Racing), ósmy na starcie, uniknął wielu incydentów i zwyciężył Nycka de Vriesa (ART Grand Prix) i Jordan King (MP Motorsport).

Na początku okrążenia formującego Tatiana Calderon (Arden) zatrzymała się na starcie przed metą jednomiejscowy Kolumbijczyk zostaje zepchnięty przez sędziów do pit lane, aby rozpocząć.

Kiedy zgasły światła, Nyck de Vries już na starcie objął przewagę nad opiekunem pole position Nobuharu Matsushitą (Carlin). Za, Mick Schumacher (Prema Racing) próbował hamować bardzo późno na pierwszym zakręcie, przez co Luca Ghiotto (Uni-Virtuosi) zaczął szeroko.

Następnie po postojach na torze Ralpha Boschunga i Giuliano Alesiego (Trident) uruchomiono samochód bezpieczeństwa, po kontakcie obu zawodników z drużyny podczas pierwszego hamowania w środku walki. Jeśli Szwajcarowi uda się wznowić grę, Francuz będzie zmuszony się poddać.

Po ponownym uruchomieniu de Vries utrzymuje przewagę nad Matsushitą, a Jack Aitken (Campos Racing) wyprzedza go na trzeciej pozycji Nicholas Latifi i Sergio Sette Camara (DAMS). Anthoine Hubert (Arden) walczy z Mickiem Schumacherem o 6. miejsce.

Na początku szóstego okrążenia Matsushita nagle zatrzymał się na biegu jałowym, zjechał do boksów i stracił wszelkie szanse na zwycięstwo. Wystarczająco, aby Aitken i Latifi wspięli się o jedno miejsce za solidnym liderem de Vriesem.

De Vries traci kontrolę

Zaraz po 6. okrążeniu De Vries, Aitken, Latifi, Schumacher, Hubert, Ghiotto i Delétraz wrócili do boksów. Pech dla lidera De Vriesa, który traci czas na zmianę opon w lewym przednim kole.

Aitken skorzystał z okazji, aby ponownie deptać po piętach przy wyjeździe z alei serwisowej, po czym na okrążeniu wyjazdowym wyprzedził Holendra. Okrążenie później, gdy Tatiana Calderon wychodzi na prowadzenie, po decyzji o opóźnieniu zatrzymania się, Latifi z kolei wyprzedza de Vriesa i zajmuje praktycznie drugie miejsce po hamowaniu przed pierwszym zakrętem.

Następnie następuje druga neutralizacja zdarzenia Obrót Micka Schumachera na wyjściu z zakrętu 16. Żółta flaga i wypuszczenie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.

Po wznowieniu wyścigu Aitken wyprzedził Tatianę Calderon i odzyskał pierwsze miejsce. Walka o drugie miejsce pomiędzy de Vriesem a Latifim nasiliła się, a Kanadyjczyk utrzymał się przy piłce, po czym de Vries ponownie wyprzedził na początku 12. okrążenia, wciąż na końcu długiej prostej w boksie.

Hierarchia ustabilizowała się w pierwszej trójce, z Aitkenem, de Vriesem i Latifim w tej kolejności, podczas gdy walka w pierwszej dziesiątce trwa nadal, zwłaszcza pomiędzy Lucą Ghiotto, Dorianem Boccolaccim (Campos Racing), Jordanem Kingiem (MP Motorsport) i Anthoine Hubertem.

W 17. rundzie Guanyu-Zhou (Uni-Virtuosi) popełnił błąd, gdy został przyłapany na hamowaniu w pierwszym zakręcie, gdy wracał do Juana Manuela Correi (Sauber Junior Team by Charouz). Na miejsce zostaje wystawiony samochód bezpieczeństwa, który przegrupowuje peleton. Tatiana Calderon zatrzymuje się na stałe na torze i kończy karierę.

Końcowy sprint

Samochód bezpieczeństwa zanika pod koniec 20. okrążenia, ale kilka kontaktów w peletonie pomiędzy Ghiotto i Sette Camara, a następnie pomiędzy Delétrazem i Boccolacci, eliminuje Sette Camarę i Delétraza, zmuszając kierownictwo wyścigu do ponownego uruchomienia samochodu bezpieczeństwa.

 

 

Po kolejnym uruchomieniu Aitken utrzymał kontrolę nad wyścigiem, wyprzedzając Nycka de Vriesa, który za samochodem bezpieczeństwa skarżył się na ziarnienie opon. 5. Hubert strzela prosto w pierwszy zakręt i spada na 10. miejsce, tracąc wielką szansę na zdobycie ważnych punktów.

Jordan King wyprzedził Nicholasa Latifiego i zajął trzecie miejsce, co zamroziło ostateczny ranking, gdyż Jack Aitken nie będzie się już martwił. Brytyjczyk odzyskuje sukcesy w tej kategorii, które wymykały mu się od zeszłorocznej Barcelony i zapisuje swój pierwszy sukces w wyścigu głównym w F2.

Nyck de Vries i Jordan King uzupełnili podium, co stanowiło pierwsze miejsce Kinga w pierwszej trójce od czasu Spa w 3 roku. Nicholas Latifi i Dorian Boccolacci awansowali na 2016. i 4. miejsce. Ósmy Juan Manuel Correa wystartuje z pole position do drugiego wyścigu, zgodnie z zasadą odwróconej siatki.

 

 

 

 

 

 

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz