Linie, ceny, nowości: Grand Prix Pau wznowione przez ratusz w Pau

Grand Prix Pau Modern i Historic zostały wręczone przez François Bayrou, burmistrza Pau i François Ribeiro, szefa Eurosport Events. Celem wydarzenia w Béarn jest zwiększenie innowacyjności przy jednoczesnym poszanowaniu jego bogatej historii.

opublikowany 31/01/2022 à 12:06

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Linie, ceny, nowości: Grand Prix Pau wznowione przez ratusz w Pau

Grand Prix Pau powróci w 2022 roku wraz z Euroformula Open. ©DPPI

Niewiele wiedzieliśmy o różnych konkursach, które utworzą Grand Prix de Pau 2022 (6–8 maja), ale gmina Pau lśniła ciszą. Mimo to wydarzenie było nieobecne od 2019 r., a François Bayrou nie wydawał się specjalnie zaniepokojony swoim losem.

Na konferencję prasową, na której burmistrz miasta Béarnaise potwierdzi powrót Modern Grand Prix, ale także Historic Grand Prix (31-20 maja), musieliśmy poczekać do 22 stycznia. Wreszcie oficjalnie będziemy musieli nazwać to Grand Prix Pau Classic, wyrażając wyraźną chęć otwarcia się na inne kraje europejskie, a w szczególności za kanał La Manche.

„Pau to miasto, które zawsze projektowało swoją przyszłość poza granicami– oznajmił wybrany urzędnik. Impreza GP w Pau nawiązuje do tego pomysłu. Dla bardzo dużej liczby mieszkańców obszaru metropolitalnego Pau lekarz rodzinny jest częścią tożsamości miasta. »

Grand Prix Pau, w ramach Festiwalu Motorów w Pau, aby podkreślić dwa tygodnie uroczystości skupionych wokół mobilności, będzie opierać się na nowych energiach dzięki FIA ETCR (Puchar Świata Samochodów Turystycznych Elektrycznych), pokazom „ERA (Wyścigi Elektryczne Academy) oraz wioska podkreślająca ekologiczne technologie na padoku (Moto-E, Mission H24, Extreme E, Formuła E, ciężarówka ETRC itp.).

„Stoimy przed istotnymi wyzwaniami związanymi ze zmianami klimatycznymi, zależnymi od spadku zawartości węgla w atmosferze, kontynuuje François Bayrou. Musimy znaleźć działania ludzkie i sportowe na wysokim poziomie, które emitują znacznie mniej gazów cieplarnianych.

Istnieją zatem dwa wyzwania: dziedzictwo lokalne i dekarbonizacja. Postanowiliśmy zbadać sposoby organizacji Grand Prix, które umożliwiłyby podjęcie zdecydowanego i symbolicznego kroku w kierunku dekarbonizacji. Postanowiliśmy współpracować ze wszystkimi, którzy myślą, badają i idą naprzód w zakresie paliw emitujących mniej gazów cieplarnianych. »

W Pau obecny jest także François Ribeiro, dyrektor Eurosport Events, promotor wydarzenia WTCR (Puchar Świata Samochodów Turystycznych) był entuzjastycznie nastawiony do pomysłu powrotu do Béarn, gdzie WTCC ożywiło ulice toru o długości 2,76 km w latach 2007–2009.

„Jestem zachwycony możliwością przyjazdu do Pau z dwoma setami. W Eurosport Events zawsze byliśmy wyczuleni na ochronę dziedzictwa, a Pau jest częścią dziedzictwa światowego sportów motorowych. Pau to jedno z miejsc, których trzeba bronić, to jedna z najpiękniejszych tras, jedna z najbardziej wymagających, których trzeba zachować. Należało podjąć wysiłki, aby spróbować ożywić to wydarzenie od góry. »

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Euroformula Open powróci do Pau, a także francuskie mistrzostwa FFSA F4, na paliwie całkowicie niskoemisyjnym. Lokalną gwarancję zapewnią Adour-Océan Cup i Twin'Cup. „Chcieliśmy wyścigów jednomiejscowych, ponieważ ta dyscyplina zapisała się w historii Pau– precyzuje Joël Do Vale, prezes ASAC Basco-Béarnais, organizatora wydarzenia. Jeśli chodzi o Puchar Adour-Océan, nie można go przegapić dla lokalnych kierowców i robi on wrażenie! »

Na stronie Historycznego Grand Prix Pau, Wyścigi HVM będzie działać tak, jak miało to miejsce przed koronawirusem. Przyjedzie angielskie stowarzyszenie HGPCA F1 przed 1966 rokiem. Połączy się wyjątkowa platforma, będąca wynikiem współpracy pomiędzy HVM i HSCC F1, F2 a nawet F5000. Niezbędne jest także F3 i F. Renault W Trapach Pau rozgrywane będą klasyki, a także Formuła Junior, Formuła Ford Historyczna.

Kaucję GT zapewni Puchar Ferdynanda (zarezerwowany dla Porsche) i historię Wytrzymałość Przed 76 GT.

Jakie są ceny za wizyty u lekarzy pierwszego kontaktu?
Cennik Moderne znacznie wzrasta w porównaniu do roku 2019. Przepustka na piątkowe próby wynosi 25 euro (15 euro dla młodzieży w wieku 14-18 lat), 45 euro za dzień soboty lub niedzieli. Dla porównania w 40 roku niedzielny lokal był wart 2019 euro.

Jeśli nie chcesz mieć miejsca na trybunach, ceny wahają się od 25 do 30 euro. Pakiet na trzy dni kosztuje 65 euro i 85 euro z wejściem na trybunę.

W zamian dostęp do nich będzie bezpłatny dla dzieci poniżej 14 roku życia. Ceny w przedsprzedaży obowiązują do 4 maja w przypadku Grand Prix de Pau i 19 maja w przypadku Classic. Przy kasie zostanie naliczona podwyżka w wysokości 4 euro/dzień i 6 euro za weekend.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)