Aprilia i jej nowe „urządzenie do kucania”

Za kulisami fabryka Noale ciężko pracuje, aby zmniejszyć dystans do swoich przeciwników.

opublikowany 02/09/2021 à 17:01

Tomek Morsellino

0 Zobacz komentarze)

Aprilia i jej nowe „urządzenie do kucania”

Przed sezonem 2019 Aprilia zdecydowała się na cięższą pracę, rekrutując Massimo Rivolę, który pracował dla Minardi, Torro Rosso, a następnie Ferrai w F1na czele Aprilia Racing.

Wysłanie armii inżynierów z Suzuki, Ducati i innych firm zajęło Włochom zaledwie dwa lata. McLarenLamborghini, Ferrari, Mercedes i opracuj nowy motocykl: „ Są to osoby, które wracają do Aprilii po odejściu z firmy kilka lat temu, powiedział Romano Albesiano, dyrektor techniczny Aprilii. Mówimy o ludziach, którzy wychowali się w Aprilii i którzy wrócili. Ci, którzy wywodzą się z branży motoryzacyjnej, mają inną mentalność, z czym borykam się od 30 lat, zawsze ta sama historia. Mamy jednak mądrych ludzi, którzy szybko zrozumieli wyzwania związane z rozwojem motocykla. Często myślą, że samochody są bardziej skomplikowane niż motocykle, ale pod wieloma względami jest zupełnie odwrotnie. Jesteśmy zachwyceni tą mieszanką kultur, jest to pozytywne dla firmy. Przez ostatnie dwa lata zrobiliśmy duży krok do przodu na poziomie grupy, to robi wrażenie. »

Te różne rekrutacje są prawdopodobnie przyczyną pierwszego podium Aprilii w MotoGP podczas ostatniego GP Wielkiej Brytanii. Fabryka korzystająca z koncesji (9 silników rocznie, silniki bezołowiowe na początek sezonu, mniej ograniczeń w testach) w odróżnieniu od swoich odpowiedników, stale się rozwija i ewaluuje nowe rozwiązania. Nowość: urządzenie do przysiadu (system wymiany talerzy) połączone z widelcem. Mówiąc dokładniej, podczas przyspieszania kierowca nie musi już ręcznie opuszczać tyłu motocykla (za pomocą dźwigni). To nowe urządzenie jest automatyczne i umożliwia obniżenie tyłu za pomocą widelca. Podobny mechanizm istnieje już w Ducati. Dzięki zastosowaniu układu mechanicznego przestrzegane są przepisy zabraniające (elektronicznie) aktywnych zawieszeń.

To urządzenie do przysiadu zostało wprowadzone podczas GP Styrii, ale Aleix Espargaro nie użył go na Silverstone. „ Jeśli chodzi o urządzenie tylne, to jest to dziwne, ponieważ Aprilia wykonała w ostatnich tygodniach bardzo dobrą robotę, opracowując automatyczne urządzenie, którego używałem już w Austrii, – skomentował Katalończyk. Jednak tutaj ze względu na konfigurację toru nie mogłem z tego skorzystać. Powiedziałem więc mechanikom, że wolę system standardowy, manualny, ten, który aktywuje się przy każdym przyspieszeniu. Używałem go na prostych i był całkiem skuteczny. Jeśli chodzi o technologię i nowe rozwiązania, jestem bardzo szczęśliwy, że mamy wiele możliwości, które pomogą mi zachować konkurencyjność. »

Dołączając do Aprilii z Aragonii, Maverick Viñales wniesie swoje doświadczenie do kierownicy Yamahy YZR-M1 i powinien być w stanie pomóc Aprilii w wykonaniu kolejnego kroku naprzód pod względem rozwoju (silnik, aerodynamika itp.).

Tomek Morsellino

Dziennikarz i reporter MotoGP.

0 Zobacz komentarze)