Cal Crutchlow ogłasza wznowienie MotoGP na torze Sepang

Brytyjczyk wyprowadza swoją Yamahę na prowadzenie pod koniec pierwszego dnia sesji kwalifikacyjnej MotoGP w Sepang, która oznacza wznowienie sezonu.

opublikowany 06/02/2023 à 15:47

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Cal Crutchlow ogłasza wznowienie MotoGP na torze Sepang

Niech żyje wznowienie MotoGP na torze Sepang! © MotoGP

Tor w Sepang został otwarty w niedzielę rano, aby przetestować kierowców różnych producentów, którzy zgłosili się na tor MotoGP na Shakedown. Ta pierwsza oficjalna sesja testowa w sezonie, otwarta wyłącznie dla kierowców rozwojowych, pozwala zespołom przetestować najnowsze rozwiązania opracowane poza sezonem i udoskonalić prototypy, które zostaną udostępnione kierowcom zgłoszonym do Mistrzostw Świata. Oficjalna strona internetowa MotoGP daje nam pierwsze obserwacje maszyn na torze podczas testów za zamkniętymi drzwiami.

W Hondzie Stefanowi Bradlowi powierzono dwa motocykle z dwoma różnymi podwoziami. Najbardziej uderzający był RCV o wąskiej aerodynamice, wyposażony w wydech umieszczony daleko za oparciem siodełka. Niemca wspierał Ramon Aurín, pod czujnym okiem Kena Kawauchiego, byłego dyrektora technicznego Suzuki.

Honda – Stefan Bradl © MotoGP

W tym czasie w pudełku Aprilia znajdowało się nie mniej niż sześć motocykli z nowym, bardzo otaczającym pakietem aerodynamicznym. Ekstraktory powietrza umieszczone po obu stronach bańki mogą sugerować, że włoska marka testuje system typu „S-Duct”. Lorenzo Savadori w ciągu ostatniego półgodziny miał mały problem techniczny, który zmusił go do skrócenia przejazdu.

Aprilia – Lorenzo Savadori © MotoGP

 
Ducati ze swojej strony mogło liczyć na Michele Pirro, który na torze Sepang przetestuje dwie wersje Desmosedici, bardzo blisko motocykla prezentacyjnego.
 

Ducati – Michele Pirro © MotoGP

 
W KTM Dani Pedrosa towarzyszył powracającemu na torze Jonasowi Folgerowi, a Augusto Fernández na kierownicy kuzyna GASGAS wykonał swoje pierwsze oficjalne okrążenia w najwyższej kategorii. Hiszpan, jedyny debiutant roku, był jedynym starterem dopuszczonym do startów w ciągu tych trzech dni.
 

GAZ – Augusto Fernandez © MotoGP

 
Wreszcie po stronie Yamahy cały wysiłek spoczął na Calu Crutchlowie, a Katsuyuki Nakasuga musiał pojawić się na scenie na torze Sepang dopiero od wtorku. Brytyjczyk żonglował zatem trzema maszynami: wersją na rok 2022 i dwiema innymi ze specyfikacjami na rok 2023. Możliwość sprawdzenia przez markę kamertonów, czy najnowsze rozwiązania silnikowe faktycznie pokrywają się z symulacjami.
 

Yamaha – Cal Crutchlow © MotoGP

 
Deszcz, który padał na torze Sepang od godziny 15:00, ograniczył czas przejazdu i możliwość osiągnięcia czasu referencyjnego na wciąż bardzo zielonym torze. Cal Crutchlow właśnie zdążył ustanowić pierwszy czas benchmarkowy wynoszący 2'01.146, ponad 3 sekundy gorszy od najlepszego czasu w 2022 roku. Należy zauważyć, że poniedziałkowy dzień testowy odbywa się obecnie na mokrym torze.
 

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)