Fabio Quartararo: „Nowe opony to katastrofa”

Jeśli Fabio Quartararo zauważy pozytywną ewolucję silnika swojej Yamahy M1, będzie się martwił o swoje tempo na udanym okrążeniu.

opublikowany 13/02/2023 à 10:20

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Fabio Quartararo: „Nowe opony to katastrofa”

Fabio Quartararo w poszukiwaniu osiągów © MotoGP

Fabio Quartaro wie, że wraz z pojawieniem się w tym sezonie wyścigów sprinterskich, kwalifikacje będą odgrywać główną rolę. Rzeczywiście, pola startowe będą identyczne dla sobotniego wyścigu sprinterskiego i niedzielnego wyścigu głównego. Obydwa rankingi zostaną ustalone podczas tej samej sesji treningowej kwalifikacyjnej, dlatego słabe wyniki skazałyby go na wyczyny wyścigowe podczas dwóch rund weekendu.

Yamahy jeszcze nie ma © MotoGP

Uśmiech, jaki pokazał Francuz wieczorem drugiego i przedostatniego dnia testów na torze Sepang, okrutnie kontrastował z jego wyglądem podczas złych dni wczorajszej nocy. Ostatni dzień poświęcony był testowaniu miękkich opon i powinien dać jasny obraz hierarchii pod względem czystych osiągów. Z ostatnim 17. miejscem sytuacja jest okrutna dla Fabio, a tym bardziej dla Yamahy, ponieważ Franco Morbidelli utknął na dole rankingu na 20. miejscu.

Gdy tylko zsiadł z siodła, Quartararo przemówił do mikrofonu oficjalnej strony MotoGP: „To 3 dni z mieszanymi uczuciami... Jestem bardzo zadowolony z silnika, prędkości maksymalnej i tempa przy zużytych oponach. Z drugiej strony to katastrofa z nowymi oponami, nie wiemy dlaczego jesteśmy tak daleko. Musimy zidentyfikować problem, ponieważ wiemy, że szczególnie w tym sezonie, jeśli nie zakwalifikujemy się dobrze, nie mamy szans na walkę o zwycięstwo, szczególnie w wyścigu sprinterskim. Będziemy musieli znaleźć rozwiązanie przed Portimao.”

Quartararo celuje w brak czystej wydajności

Zapytany o różnicę w tempie między jego Yamahą a Ducati i Aprilią, Fabio jednak uspokaja się: „To prawda, że ​​różnica jest duża, szczególnie na szybkim okrążeniu, ale ogólnie mam dobre tempo. Niestety, na nic się to nie zda, jeśli nie uda nam się dobrze zakwalifikować, bo nie będziemy w stanie powalczyć o zwycięstwo, a nawet o TOP 5.

Droga do tytułu do dopracowania dla Fabio Quartararo © Monster Energy Yamaha MotoGP

Yamaha jest jedyną drużyną, która w tym sezonie wystawiła tylko dwa motocykle po odejściu RNF do Aprilii. Powrót w ostatni dzień za kierownicę Cala Crutchlowa, kierowcy testowego marki, pokazuje, że producentowi bardzo brakuje informacji zwrotnej na temat swojej maszyny, a Ducati, żeby wymienić tylko jedno, może skorzystać z analiz 2 Teamów wyposażonych w 2023 modele, z oficjalnym zespołem i Prima Pramac. 

Jest jeszcze za wcześnie, aby bić na alarm, ale miesiąc dzielący pierwszą oficjalną sesję testową od kolejnej w Portimao rozpoczynającej się 11 marca będzie prawdopodobnie gorączkowy w Yamaha.

CZYTAJ TAKŻE > Luca Marini zamyka testy Sepang MotoGP

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)