Fabio Quartararo podnosi zasłonę na temat Yamahy 2023

Marka z kamertonami zaprezentowała dziś rano w Dżakarcie broń umożliwiającą odzyskanie tytułu mistrza świata, Yamahę YZR-M1 2023

opublikowany 17/01/2023 à 08:12

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Fabio Quartararo podnosi zasłonę na temat Yamahy 2023

Yamaha oficjalnie rozpoczyna sezon 2023 © Monster Energy Yamaha MotoGP

Oznaką jego determinacji u zarania sezonu 2023 był zespół Monster Energy Yamaha MotoGP jako pierwsza zaprezentowała swoją nową maszynę w Indonezji na 3S Dealer Meeting, największych na świecie targach poświęconych marce Iwarta.

El Diablo odzyskuje utracony tytuł © Monster Energy Yamaha MotoGP

Jeśli oczywiście w prezentowanych modelach nie ma mechanicznych i aerodynamicznych rozwiązań nowej japońskiej broni, to główną nowością zaobserwowaną podczas premiery jest nowe ubranie YZR-M1, ponieważ japoński producent włączył wzór kamuflażu do swojego niebieskiego stylu i kultowa czerń. Ta nowa kolorystyka łączy w sobie niebieski podpis Yamahy z odrobiną szarości, podkreślając jednocześnie charakterystyczne logo głównego sponsora Monster Energy. Styl, który ma zilustrować ducha wojownika, który ożywia markę w tym sezonie i który będzie przyjmowany przez wszystkie zespoły fabryczne Yamahy, szczególnie w MX i Supercrossie.



Kierowcy fabryczni Yamahy Fabio Quartaro i Franco Morbidelli weszli na scenę, aby z dumą zaprezentować swoje motocykle wraz z prezesem Yamaha Motor Co., Ltd. Yoshihiro Hidaka i dyrektor zespołu Monster Energy Yamaha MotoGP oraz dyrektor zarządzający Yamaha Motor Racing, Lin Jarvis.

Fabio Quartararo i Franco Morbidelli atakują © Monster Energy Yamaha MotoGP

Rok 2023 będzie rokiem wszelkich ryzyk dla Yamahy, która w tym sezonie wystawi tylko dwa motocykle po przeprowadzce zespołu RNF do Aprilii. Posezonowe testy w Walencji nie uspokoiły kierowców, którzy czekali na znaczący rozwój silnika, aby przeciwstawić się szybkiemu Ducati. Fabio Quartararo nie krył nawet cienia zaniepokojenia: „Będziemy mówić, że coś jest nie tak- oświadczył wtedy. Przeprowadziliśmy testy w Misano, Barcelonie, Motegi i Jerez i widać wyraźną poprawę. Dzisiejszy dzień był taki sam jak poprzedni weekend. To niezrozumiałe. Coś w tym musi być, bo silnik rozwinął większą moc niż w Barcelonie i Misano i ostatecznie mamy podobne osiągi jak w 2022 roku.

Ostatnie chwile relaksu przed 42 wyścigami sezonu © Monster Energy Yamaha MotoGP

W obliczu swojej nowej broni Takahiro Sumi, prezes Yamaha Motor Racing, chciał dodać otuchy: „Od czasu testów w Walencji dział rozwoju sportów motorowych YMC niestrudzenie pracował nad dalszym postępem. Dzięki opiniom zawodników i zespołu wprowadziliśmy ulepszenia, aby w tym roku ponownie walczyć o mistrzostwo świata MotoGP.

Wraz z nadejściem wyścigów sprinterskich kierowcy wystartują w tym sezonie w 42. Jeśli nowa Yamaha śpiewająco pomyślnie przejdzie test stylu, nadal musi zmierzyć się z werdyktem chronografu. Pierwsze elementy odpowiedzi 05 lutego podczas Shakedown w Sepang.

CZYTAJ TAKŻE > Kalendarz prezentacji MotoGP na rok 2023

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)