Trzy wyścigi MotoGP rywalizowano na torze w Portimão i za każdym razem zwyciężał inny kierowca i producent: Miguel Oliveira (KTM) w 2020 r., Fabio Quartaro (Yamaha) w sezonie 2021/1 i Francesco Bagnaia (Ducati) w sezonie 2021/2, każdy z nich z pole position.
Trudno zatem określić trend przed piątym spotkaniem w sezonie. Dla Quartararo to podwójna liczba albo nic. „ To nie jest zły obwód– przyznaje mistrz świata, który w środę obchodził swoje 23. urodziny. Dopóki z tyłu jest ładunek, przyczepność jest dobra. Ten obwód może uśmiechać się do nas zupełnie odwrotnie. W zeszłym roku na starcie byłem w czołowej czwórce i udało mi się wyprzedzić. Ale w drugim wyścigu byłem za Ducatis i nie mogłem narzucić tempa, to była katastrofa. Będzie to zależeć od naszych kwalifikacji i przebiegu wyścigu. »
Starzeję się… Dziękuję za wszystkie wiadomości
Najlepszy prezent ever, pierwszy rower 😍
#23 pic.twitter.com/EJT5WHwiAj— Fabio Quartararo (@FabioQ20) 20 kwietnia 2022 r.
Nie jest tajemnicą, że kwalifikacje determinują wyścig, a start spoza drugiego rzędu może być skomplikowany. „ W kwalifikacjach planuję jak najwięcej atakować, aby zająć jak najlepszą pozycję– wspomina mieszkaniec Nicei. Nie mam lepszego planu niż ten. W Austin dałem z siebie wszystko i popełniłem błąd, ale był to dla mnie jedyny sposób, aby rzucić wyzwanie innym producentom (...) To bardzo trudne, ponieważ wszyscy zrobili duży krok. Nie chodzi o to, że jestem gorszy w kwalifikacjach, ale dochodzę do limitu. »
I aby kontynuować w kalendarzu nadchodzące przystanki, które powinny pasować do YZR-M1. „ Ten tor jest dla nas 50/50, ale w Jerez i Le Mans są dla nas ważnymi trasami. Nie wolno nam popełniać błędów. Na tego typu torze trzeba stanąć na podium i nie popełniać błędów, w przeciwnym razie nie będziemy na dobrej pozycji na koniec roku.. »
Aby za każdym razem, gdy wyrusza na tor, nie narażać się na straty, Francuz czeka na reakcję Yamahy. „î, wskazuje na możliwy przyszły postęp. W tej chwili nie mamy żadnych wieści, ale musimy. Wyobraź sobie, że byłem szczęśliwy, że zająłem siódme miejsce w Austin. Wydaje się to śmieszne, w zeszłym roku byłem mistrzem świata i byłem zadowolony z wyniku w Austin. Musimy mieć coś nowego. »
Jeśli wykluczony zostanie nowy silnik (silniki zostaną zaplombowane na początku roku i nie jest możliwa żadna ewolucja), możliwe jest pobawienie się w innych obszarach, takich jak aerodynamika, skrzynia biegów, wydech itp. „Elektronika…
CZYTAJ TAKŻE > Quartararo, jakie opcje na rok 2023?
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)