Na żywo i na scenie Power Stage w 2022 r

Przyszły organizator Mistrzostw Europy widzi wielkie rzeczy dla przyszłości tej kategorii.

opublikowany 09/11/2021 à 10:19

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Na żywo i na scenie Power Stage w 2022 r

JUHASZ Csaba (HUN) i BENCS Zoltan (HUN) na Rajdzie Węgier - fot. Bastien Roux / DPPI

Podczas ostatniej rundyERC w ramach Eurosportu będą ścigać się na Wyspach Kanaryjskich (20-21 listopada), przyszłość jest w toku. WRC Organizator, który już zajmuje się promocją WRC i WRX, od 2022 roku odziedziczy promocję ERC. Swoje doświadczenie zdobyte w elicie zamierza wykorzystać do uatrakcyjnienia mistrzostw Europy. Powinno to skutkować tym samym procesem, co w Pucharze Świata, czyli All Live i transmisją na żywo wszystkich wydarzeń specjalnych. Aby dać tym zawodom szansę na przyciągnięcie fanów i uniknąć zmuszania zawodników do wyboru, ERC nie odbędzie się w weekend, w którym zaplanowane są WRC, co Eurosport od dawna próbował zrobić. Jeśli chodzi o nominacje, wygląda na to, że umowy zostały już podpisane i zostaną dotrzymane.

To powinno skutkować kalendarzem bardzo zbliżonym do 2021 roku. Zgodnie z zapowiedzią z sierpnia ubiegłego roku Ypres powinno odzyskać miejsce w ERC… chyba że WRC zażąda rundy belgijskiej na wolny termin (18-21 sierpnia), ale jeszcze nie wyznaczony. Ten pomost pomiędzy dwoma konkursami będzie w nadchodzących latach jednym z obszarów pracy Jony Siebel, dyrektora WRC Promoter. Podobieństwa powinny pojawić się już w 2022 r. przy pojedynczym rozkładzie punktów w porównaniu do obecnych dwóch, w tym po jednym na koniec każdego etapu, co niepotrzebnie komplikuje obliczenia. Powinna pojawić się zasada Power Stage, która podoba się promotorowi i FIA. Według piramidalnej organizacji rajdów, ERC musi stać się rezerwuarem celów, ale i zawodników dla WRC.

Jeśli Junior WRC będzie rozgrywany na pojazdach Ford Rally3 z napędem na 4 koła, Junior ERC pozostanie na pojazdach Fiesta Rally4 (2WD). Celem jest, aby pełnił rolę pierwszego kroku w kierunku elity. Do tego roku Eurosport oferował młodym zwycięzcom atrakcyjne stypendia, które umożliwiały im przejście na wyższy poziom. Czy nowi szefowie będą równie hojni? W jaki sposób przyczynią się do wzrostu nadziei? To pozostaje do określenia. Pewne jest, że Europa nie ulegnie zasadzie jednego producenta i czeka ją konfrontacja kilku marek (Pirelli, Michelin, MRF, Hankook itp.). Choć pojawienia się hybrydowych Rally2 nie należy spodziewać się przez kilka lat, promotor rozważa wprowadzenie od 2023 roku paliwa niskoemisyjnego. Jeśli wydaje się, że nowi menadżerowie tych zawodów mają w miarę jasne wyobrażenia co do kierunku, w jakim chcą podążać, do naśladowania, będą musieli poczekać na zgodę Komisji Rajdowej.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)