ERC – Peugeot znów chce zwyciężać

Od zwycięstwa Grecji i Craiga Breena na Akropolu Peugeot 208 T16 R5 ani razu nie stanął na najwyższym stopniu podium. Sytuacja, którą francuska drużyna chce zaradzić.

opublikowany 26/06/2014 à 15:10

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

ERC – Peugeot znów chce zwyciężać

W tym sezonie Peugeot 208 T16 R5 rewelacyjnie zadebiutował na międzynarodowej scenie rajdowej. Z Akropolu, Irlandczycy Craiga Breena narzucił Lwicę na jeden z najtrudniejszych terenów i tym samym poszedł w ślady legendy marki Sochaux, modelu 205 Turbo 16, który 30 lat wcześniej zwyciężył na tym samym rallye. Tyle że od czasu triumfu w krainie bogów francuski samochód systematycznie ponosi porażkę w dążeniu do drugiego sukcesu w ERC. Okazji nie brakowało, ale często 208 T16 borykał się z drobnymi problemami mechanicznymi, które uniemożliwiały mu dokończenie wyścigu, jak w zeszły weekend w Ypres, gdzie Kevin Abbring zdominował rajd, po czym został zmuszony do wycofania się na drodze pomiędzy SS13 a 14. Ale wyniki pozostają doskonałe dla szefa Tricolores.

„Podobnie jak w Grecji, gdzie Craig dominował w naszym nowym samochodzie, czy na Azorach, gdzie Kevin zajął niezwykłe drugie miejsce, tak 208-tka po raz kolejny pokazała swój wyjątkowy potencjał, – oznajmił dyrektor Peugeot Sport, Bruno Famin. To powiedziawszy, nie powinniśmy przeoczyć faktu, że w samochodach Akademii Peugeot Rallye w Ypres wystąpiły pewne niefortunne problemy, które zdajemy sobie sprawę i którymi chcemy się zająć. W świetle uzyskanych wyników widać, że 208T16 ma bardzo solidne podstawy, ale nie możemy zapominać, że jest nowy. Co więcej, podobnie jak inni producenci, stajemy przed skomplikowanym równaniem do rozwiązania, aby opracować samochód z silnikiem turbo, jednocześnie ograniczając koszty i pozostając w zgodzie z przepisami R5, co w pełni popieramy. Dochodzą oczywiście także sportowe realia samych rajdów, których nikt nie lekceważy. »

Bruno Famin kontynuuje, wyjaśniając, że Peugeot jest w pełni skupiony na ewolucji swojego samochodu. „Kontynuujemy nasz program rozwoju, rozwiązując jeden po drugim pojawiające się problemy. Swoją drogą nie było ich aż tak dużo. Przede wszystkim doświadczyliśmy problemów z mechanizmem różnicowym, co było przyczyną przejścia Craiga na emeryturę w sobotę. Pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu, a aktualizacja będzie gotowa wkrótce. Problem z silnikiem, który wyeliminował Kevina, był czymś, z czym wcześniej się nie spotkaliśmy. »

208 T16 R5 powrócą na Rajdowe Mistrzostwa Europy w Estonii (17–19 lipca).

0 Zobacz komentarze)