Hirvonen wygrywa Monte Carlo

Mikko Hirvonen wygrał legendarny Rajd Monte Carlo, wyprzedzając Skody Juho Hänninena i Nicolasa Vouilloza

opublikowany 23/01/2010 à 01:02

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Hirvonen wygrywa Monte Carlo

Zwyciężył Mikko Hirvonen (Ford Fiesta Super 2000). Rajd samochodowy Monte-Carlo po utrzymaniu prowadzenia w klasyfikacji generalnej na koniec każdego z odcinków specjalnych. Choć wicemistrz świata osiągnął tylko trzy zadrapania, spisał się bez zarzutu, dzięki czemu Ford Fiesta S2000 zatriumfował już w pierwszym przejeździe.

Dominujący na początku imprezy Fin musiał następnie poradzić sobie z szybkim powrotem Sebastian Ogier (Peugeot 207 S2000), jest na dobrej drodze do popchnięcia „Hirvo?” w swoich ostatnich okopach. Jednak oporny pasek alternatora przerósł nadzieje Francuza, który w związku z tym nie osiągnie podwójnej wygranej.

Dzięki temu Mikko Hirvonen mógł odpuścić pedał gazu w ostatnim odcinku specjalnym, korzystając z sukcesu, który wyciągnął go w jego stronę. „ Nie jest już częścią kalendarza WRC ale ten wiec pozostaje pomnikiem, oznajmił Finn na koniec odcinka specjalnego. Zwycięstwo to wielka radość. Muszę zadedykować moje zwycięstwo mojemu zespołowi, który wykonał świetną robotę. Wszystkie wybory opon opłaciły się. Wszystko działało dobrze. W przypadku nowego samochodu pocieszające jest to, że działa tak dobrze. »

Fin zajął miejsce przed dwiema Skodami Fabią S2000, a z podium zepchnął Peugeota, mimo że w 2009 roku zmonopolizował je (Ogier – Loix – Sarrazin). Konsekwentny podczas zawodów Juho Hänninen odziedziczył drugie miejsce, wyprzedzając Nicolasa Vouilloza, któremu nie oszczędziły niepowodzenia, ale który potrafił wykorzystać porzucenia rywali. Stéphane Sarrazin zajął czwarte miejsce i był pierwszym kierowcą Peugeota, za dwiema Skodami i z przodu? dwie Skody. Jan Kopecky i Guy Wilks zamykają czołową szóstkę i dają świetną ekspozycję czeskim samochodom, które sprawdziły się podczas tego wymagającego rajdu.

Peugeot uzupełnia pierwszą ósemkę z 8 S207 Bruno Magalhaesa i Jeana-Sébastiena Vigiona. Z napędem na dwa koła Kris Princen (Renault Clio R3) uplasowało się na pierwszym miejscu i jedenastym w klasyfikacji generalnej. Belg, po zwycięstwie w Renault Clio West European Trophy 2009, wygrał pierwszą rundę European Trophy 2010, wyprzedzając Pierre'a Campanę i Thomasa Barrala.

0 Zobacz komentarze)