IRC – Al-Attiyah sprzeciwia się wiecowi cypryjskiemu

Nasser Al-Attiyah kończy pierwszy etap Rajdu Cypru dobrą przewagą nad Andreasem Mikkelsenem. Dwukrotny mistrz IRC doznał dwóch przebitych opon.

opublikowany 03/11/2012 à 16:52

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

IRC – Al-Attiyah sprzeciwia się wiecowi cypryjskiemu

Nasser Al-Attiyah zajmuje głowę Rajd samochodowy Cypru po pokonaniu trudnych etapów, które w ciągu dnia nie pozostawiły samochodów bez szwanku. Katar, który walczy także o tytuł w Mistrzostwach Bliskiego Wschodu, był świadkiem wycofania się swojego rywala o tytuł Yazeeda Al-Rajhi (Ford) na SS3 na torze Salamiou, a Andreas Mikkelsen stracił pozycję po pierwszym przebiciu opony w Koilinia SS2. Norweg wykorzystał obrót Seppa Wieganda (Skoda) na SS4 na torze Panayia, aby odzyskać drugie miejsce przed Niemcem i rozpocząć wspinaczkę z powrotem na prowadzenie w wyścigu.

Andreas Mikkelsen odniósł serię zwycięstw etapowych, aby zmniejszyć przewagę do Nassera Al-Attiyaha, ale podwójny mistrz IRC doznał kolejnej przebitej opony na SS7 na torze Panayia, siedem kilometrów przed metą. Tym samym Katarczyk na koniec pierwszego dnia ma przewagę 1:30"2 nad swoim norweskim rywalem. Sepp Wiegand stracił nadzieję na podium, gdy wycofał się z wyścigu z powodu problemów ze sterowaniem na ostatniej trasie etapu, co pozwoliło Toshihiro Araiowi awansować na trzecie miejsce w swoim Subaru Impreza R4. Choć Japończyk traci do liderów ponad pięć minut, ma kilkuminutową przewagę nad miejscowym kierowcą Savvasem Savvą za kierownicą Mitsubishi Lancer Evo IX. Wydawało się, że Jarkko Nikara (Subaru) jest w stanie odzyskać pozycję Seppa Wieganda, ale Fin po przebiciu opony spadł na piąte miejsce ze stratą 21 sekund do Cypryjczyka.

Robert Consani wykorzystał przebicie opony Harry'ego Hunta w swoim Citroënie DS3 R3T w SS3 i objął prowadzenie w klasie 2WD. Ale Francuz wycofał się w następnym odcinku specjalnym po problemach ze sprzęgłem Renault Clio R3. Brytyjczyk odzyskał w ten sposób swoją pozycję i zakończył dzień solidną przewagą nad DS3 R3T Menyhérta Krozsera, zajmując ósme miejsce w klasyfikacji generalnej. Przebita opona Jarkko Nikara spowodowała utratę prowadzenia w kategorii Produkcja zdominowanej przez Toshihiro Arai. Fin jest trzeci w kategorii za Savvasem Savvą.

Załogi będą miały jeszcze do pokonania 100 km przed metą Rajdu Cypru. Drugi etap będzie się składał z trzech odcinków specjalnych, które będą rywalizować dwukrotnie. Dzień rozpocznie się od odcinka specjalnego Prodromi (19,4 km), który poprzedzi Gialię (14,8 km) i Stavros (15,9 km).

0 Zobacz komentarze)