Zimno i śnieg na poboczach toru otoczyły początek odcinka testowego jednomiejscowych bolidów FIA F2 2018. Wyposażone w system ochrony kokpitu Halo i nowy 6-litrowy blok silnika Mecachrome V3,4 z turbodoładowaniem, samochody mogły pokonać swoje pierwsze okrążenia w tę środę na torze Magny-Cours, najpierw dziś rano na mokrych oponach, a następnie na gładkich oponach.
© Media FIA F2
Czasy nie miały w tym dniu większego znaczenia, skupiały się głównie na odkryciu tego jednomiejscowy 2018 dla kierowców i zespołów nowych w tej dyscyplinie, zwłaszcza Charouz Racing System.
Autor najlepszego honorowego czasu i posiadacz największej liczby przejechanych okrążeń, z 29 okrążeniami, Włoch Luca Ghiotto, mieszkaniec Campos Racing, opisuje walkę z samochodem.
„Ten samochód to prawdziwy krok naprzód w porównaniu do poprzedniego– podkreśla Ghiotto. Przyczepność jest niesamowita. Ogólnie rzecz biorąc, jest poprawa we wszystkich obszarach.
W taki zimny dzień jak dzisiaj spisał się bardzo dobrze. Nie mógłbym być szczęśliwszy z tego, jak potoczyły się dla mnie sprawy.
Byłem bardzo zaskoczony niezawodnością. Widziałem wszystkie inne samochody ścigające się przez cały dzień. Zespoły, Dallara (projektant podwozia) i Mecachrome (producent silnika) muszą być zadowolone z tego, co udało się dzisiaj osiągnąć – a to dopiero pierwszy dzień.
Silnik turbo przybliża nas do F1. Pilotowałem Williams w zeszłym roku i już mogę powiedzieć, że samochód F2 2018 jest znacznie bliższy bolidowi F1 niż samochód z zeszłego roku. Gdyby ktokolwiek z nas miał szansę pojechać w F1, byłby w stanie zaadaptować się jeszcze szybciej. »
W środę zespoły przejechały 325 okrążeń, co dało łącznie 1434 km.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)