Porsche i Cadillac na zmianę prowadzą, Acura nr 10 się zatrzymała

Cadillac dominował przez pierwsze pięć godzin wyścigu, ale wcześnie wieczorem oddał prowadzenie w 24-godzinnym wyścigu Daytona na rzecz Porsche, po czym je odzyskał. Obie Acury doświadczyły problemów.

opublikowany 28/01/2024 à 04:23

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Porsche i Cadillac na zmianę prowadzą, Acura nr 10 się zatrzymała

Zdjęcie: IMSA

Prowadząc od końca drugiej godziny wyścigu, Cadillac ostatecznie zrezygnował z kontroli nad 24-godzinnym wyścigiem w Daytona, gdy na torze na Florydzie zapadła noc. Po żółtym pełnym torze Matt Campbell pokonał Toma Blomqvista i objął prowadzenie w zawodach na oficjalnym numerze 963 nr 7.

Cadillac V-Series.R nr 01 należący do Cadillac Racing, prowadzony przez Chip Ganassi Racing, prowadził przez większą część pierwszej kwarty klasycznego wyścigu na Florydzie w rękach kierowców Sébastiena Bourdais, Scotta Dixona i Alexa Palou. Jednak podczas pit stopów numer 01 tracił miejsca w rankingach.

« Wiedzieliśmy, że będziemy walczyć i tak się dzieje. – powiedział Bourdais. Myślę, że samochód pokazuje, że ma duże tempo; Nigdy w to nie wątpiłem. Wiedzieliśmy, że mamy mocny pakiet, który pozwoli zmaksymalizować poziom naszych osiągów, ale nie będzie to łatwe, jeśli będziemy sprintować w ciągu ostatnich 30 minut. »

Acura zebrała problemy z dnia na dzień. Zawodnik z numerem 40 najpierw stracił okrążenie z powodu awarii wspomagania kierownicy w czwartej godzinie, ale zespół był w stanie skorzystać z neutralizacji i odzyskać kontakt z liderami, a Colton Herta był w locie.

Hercie zrobiło się gorąco trochę później, kiedy on i on Ferrari 296 GT3 Numer 023 Triarsi Competizione znalazł się w szykanie Le Mans po pięciu godzinach ścigania. Ferrari doznało uszkodzeń tyłu, ale wróciło do boksów w celu naprawy. Acura nr 40 zjechała z kursu, ale kierowca IndyCar udało się naprawić prototyp i bez problemu wrócić na właściwe tory.

Około godziny 22:10 czasu lokalnego Filipe Albuquerque został unieruchomiony Acurą nr XNUMX pod okiem Jordana Taylora, który wówczas odpowiadał na pytania dziennikarzy w sali prasowej. Portugalczyk musiał zatrzymać samochód na poboczu toru i nie wystartował ponownie, przez co WTRAndretti spadł w rankingach. „ Nie ma już mocy », Luzytańczyk krótko powiedział nam na padoku, gdy wysiadał z samochodu, który miał problem z elektryką. Zespół próbuje naprawić wyjazd, ale opóźnienia są coraz większe. W tym samym czasie oba Cadillaki odzyskały kontrolę z numerem 31 przed numerem 01.

Cadillac nr 01 również miał problemy z przebiciem, gdy Sébastien Bourdais najechał na gruzy GT.

W LM P2 United Autosports nadal dominuje w debatach z numerem 2, na którego czele stoi w szczególności Meksykanin Pato O'Ward. Richard Mille AF Corse nr 88 Lilou Wadoux i Matthieu Vaxiviere wypada z wyścigu z powodu problemu z silnikiem.

Corvette prowadzi w kategorii GTD Pro, zajmując 4. miejsce, natomiast Mercedes Za kierownicą Winward Racing nr 3 AMG GT57 prowadzi GTD na 15 godzin i 20 minut przed końcem 24-godzinnego wyścigu w Daytona.

Klasyfikacja o 15:20 od mety: 

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)