USC – Michael Shank Racing Ligier-Honda na pole position w Daytona

Pole position w 53. edycji 24-godzinnego wyścigu Daytona zajął Ozz Negri za kierownicą Michael Shank Racing Ligier JS P2-Honda. Corvette wyróżniła się w GTLM dzięki Oliverowi Gavinowi.

opublikowany 22/01/2015 à 23:46

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

USC – Michael Shank Racing Ligier-Honda na pole position w Daytona

Najlepszy czas z pierwszych dwóch sesji treningowych, Ligier JS P2-Honda z Michael Shank Racing potwierdził dziś wieczorem w kwalifikacjach. Za kierownicą coupe zaprojektowanego przez OnRoak Automotive i ozdobionego numerem 60, Ozwaldo Negri Jr pokonał okrążenie toru na Florydzie w czasie 1:39”194. Brazylijczyk, który dzieli kierownicę z Johnem Pewem, Mattem McMurrym i AJ Allmendingerem, o włos pokonał dwa Riley-Fordy z Chip Ganassi Racing, Nowozelandczyka Scotta Dixona i Amerykanina Scotta Pruetta, tracąc odpowiednio tylko 0 i 108 do ich rywal.

Niespodzianką jest piąty raz DeltaWing DWC13, za kierownicą którego Andy Meyrick ustanowił zadziwiający wynik 1'39"625. Dlatego Brytyjczyk w sobotę uplasuje się w ślad za panującym mistrzem, Portugalczykiem Joao Barbosą (Corvette DP nr 5 w Action Express Racing), któremu przypisuje się wynik 1'39"568. Przypomnijmy, że ten ostatni ma w drużynie Brazylijczyka Christiana Fittipladiego i Manceau Sébastiena. Bourdais. W ten weekend będziemy musieli się liczyć z odchodzącymi zwycięzcami.

Olivier Pla (+0 »489) z Tuluzy na pokładzie Krohn Racing Ligier JS P2-Judd ustanowił szósty najszybszy czas. Na koniec zauważ, że pierwszych siedem jest pogrupowanych w mniej niż siedem dziesiątych.

Oliver Gavin zapewnia Corvette najlepszy czas w kwalifikacjach w GTLM. Brytyjczyk z czasem 1:43"488 miał przewagę 0:342 Ferrari nr 51 autorstwa Gianmarii Bruni i 0 »472Aston Martin Vantage nr 98 autorstwa Pedro Lamy. Jeżeli dziewięciu z dziesięciu zawodników w danej kategorii znajdzie się w tej samej sekundzie, Porsche walczy. Trzy 911 RSR podnoszą tył. Pozostały jeszcze dwie bezpłatne sesje treningowe dla Mako, Pilet i innych, aby znaleźć przyczyny słabej formy samochodów ze Stuttgartu.

Na zakończenie pojedynku, który trwał całą sesję z Colinem Braunem (nr 09 Core Autosport Oreca 54 FLM), Johnny Mowlem ze swojej strony wyniósł swojego nr 09 BAR16 Motorsports Oreca 1 FLM na szczyt hierarchii LM PC, dzięki czasowi 1'42"318. Tom Kimber-Smith (Oreca 09 FLM nr 52 PR1 Mathiasen) zamyka pierwszą trójkę w tej kategorii.

W GTD od dawna wierzyliśmy w pole position dla nr 33 SRT Viper GTS-R, ale Holender Jeroen Bleekemolen został wyprzedzony na słupek przez Astona Martina nr 007, za kierownicą którego Australijczyk James Davison przejechał okrążenie w 1'47"272.

Przed rozpoczęciem wyścigu w sobotę o 20:10 czasu francuskiego zawodnicy będą mogli ostrzyć broń podczas dwóch ostatnich bezpłatnych sesji treningowych, dziś wieczorem i jutro.

0 Zobacz komentarze)