24 godziny Le Mans – H+5: Toyota na czele, CLM P1/01 ByKolles uszkodzony

Toyota, G-Drive Racing i Porsche sprawują kontrolę nad 24-godzinnym wyścigiem Le Mans w swoich kategoriach po pięciu godzinach ścigania, z czego piątą godzinę naznaczony jest wypadkiem CLM P1/01 – ByKolles.

opublikowany 16/06/2018 à 20:08

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

24 godziny Le Mans – H+5: Toyota na czele, CLM P1/01 ByKolles uszkodzony

Piąta godzina wyścigu 24 godziny Le Mans został w dużej mierze zakłócony przez wypadek CLM P1/01 – Enso n°4 ByKolles, miało miejsce na zakrętach Porsche. Kontakt z Porsche 911 RSR – Ebimotors wysłał austriacki prototyp w ściany opon, powodując nieco ponad półgodzinną przerwę.

Ponowne uruchomienie było bardzo ożywione w peletonie, zarówno u obu zawodników Toyota TS050 Hybrydowa żegluga w peletonie. Fernando Alonso zrobił wszystko, aby pozostać w kontakcie z przywódcą José Marią Lopezem, podejmując pewne ryzyko, mijając bardzo blisko torów w Hunaudières.

Hiszpański kierowca ostatecznie uzyskał przewagę nad Argentyńczykiem o 19:54. i ma teraz 1″1 przewagi nad byłym mistrzem świata WTCC.

W LM P2, G-Drive Racing kontynuuje marsz do przodu z Romanem Rusinovem na czele kategorii z Oreca 07 nr 26, który prowadzi przedAlpine A470 nr 36 – Signatech Alpine Pierre Thiriet, drugi z czasem 1”.

Pierwszą trójkę uzupełnia Ligier JSP 3 nr 217 – Panis Barthez Compétition of Timothé Buret z czasem 23:2”.

Kevin Estre pozostaje solidnym liderem w GTE Pro, a Porsche 911 RSR z numerem 92 było wielkim zwycięzcą samochodu bezpieczeństwa wypuszczonego po przebiciu opony Gabriela Aubry'ego. Francuz ma 1 cala przewagi nad BMW M38 nr 8 Nicka Catsburga, za którym podążają dwa Porsche 81 RSR z numerami 911 i 93, Earl Bamber i Richard Lietz.

Zauważ, że Ferrari 488 nr 71 został surowo ukarany, ponieważ Miguel Molina nie zastosował się do czerwonego światła pod samochodem bezpieczeństwa podczas opuszczania alei serwisowej. 3′ od Stop&Go. O godzinie 20:00 samochód został również wepchnięty do pudła.

Porsche 911 RSR nr 77 – Dempsey – Proton Racing, powierzona Mattowi Campbellowi, zachowuje kontrolę nad GTE Am.

Tekst na żywo i ranking po pięciu godzinach

0 Zobacz komentarze)