Czy powinniśmy się już martwić Peugeotem w WEC?

Ponieważ sezon 2023 Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA rozpoczyna się już za kilka dni w Sebring (Floryda), francuski zespół nie do końca uspokajał podczas zimowej jazdy...

opublikowany 14/03/2023 à 10:00

Juliena BILLIOTTE

2 Zobacz komentarze)

Czy powinniśmy się już martwić Peugeotem w WEC?

Czy radykalna koncepcja 9X8 się opłaci?

Fakty : Peugeot nie wiedziałem Prolog WEC najbardziej spokojny, sądząc po dyskretnych godzinach 9X8, a także jego ograniczonym kursowaniu na Florydzie w ostatni weekend (11–12 marca). Ponieważ kampania 2023 rozpoczyna się w najbliższy piątek 17 marca wraz z 1000 mil Sebring, czy powinniśmy wszcząć alarm w obozie Lwów?

Tak, Juliena Billiotte’a

Jeśli jest jedna rzecz, której nie odebrałbym Peugeotowi, to zaprojektowanie i wyprodukowanie wspaniałego samochodu. Niestety powiedzenie, że dobry samochód jest też szybki, istnieje tylko podczas sezonowych premier, gdzie optymistyczne stwierdzenia są częścią przyzwoitości.

Jednakże od swojego debiutu na torze Monza zeszłego lata wspaniały model 9X8 nie zdobył ani jednego podium Hypercar. W kategorii, która w zeszłym roku liczyła maksymalnie 6 uczestników, trzeba przyznać, że wygląda to słabo.

Peugeot często powtarzał, że trzy wyścigi, w których wziął udział w 2022 roku, były dla jego Lwic testem naturalnej wielkości. Albo. Od tego momentu spodziewałem się zobaczyć, jak wyskakują z legowiska pod koniec zimy. Na razie najwyraźniej nadal jestem głodny.

Poza powtarzającymi się problemami z niezawodnością, to rytm 9X8 podczas Prologu nie napawa mnie optymizmem. A to przy tym, że BoP, który tak bardzo kocham, faworyzuje najwolniejsze samochody.

Tor w Sebring i jego wyboje, równie charakterystyczne, co szkodliwe dla maszyn, już teraz przypominają stację krzyżową dla samochodu, który często cierpi na morświna, który naszym zdaniem był ograniczony do Formuła 1.

Oczywiście wspaniały występ na Stulecie 24 godziny Le Mans (10-11 czerwca), jedyny wyścig, który naprawdę liczy się w oczach wszystkich producentów stojących w kolejce WEC, usunęłoby napotkane dotychczas trudności. Ale znowu, ryzykując stwierdzeniem oczywistości, 24 godziny to dużo czasu.

A gdyby przez przypadek epos Lwa Sarthe'a stał się zgorzkniały, jak zareagowałoby kierownictwo firmy Stellantis i jej dyrektor generalny Carlos Tavares?

Nadszedł czas, aby 9X8 pokazały pazury! Ale czy w ogóle to mają?

 

Nie, autorstwa Gautiera Calmelsa

Zanim dokończymy posiniaczonego lwa, należy pochwalić podejście Peugeota, który doszedł do granic możliwości, jakie dają przepisy, opracowując unikalny LMH zgodny z duchem Hypercar, którego celem jest przeniesienie z drogi na tor .

Brak tylnego błotnika nie jest w żadnym wypadku niesmacznym posunięciem marketingowym, jak doświadczyliśmy w przypadku niepokojącego NISSANA GT-R NISMO. Jest to bardzo śmiały wybór techniczny, ale wykonalny konstrukcyjnie i opracowany wspólnie przez biuro projektowe i branżę sportową marki. Czy ta dwójka mogła zbłądzić? Nie sądzę.

Z pewnością incydenty techniczne i brak niezawodności, które zepsuły sezon 2022 i prolog w Sebring są całkowicie niewybaczalne na tym poziomie rywalizacji, ale nie możemy oceniać długoterminowego projektu na podstawie jego genezy. Kto wciąż pamięta podwójną emeryturę 905 podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1991 r., po zaledwie 6 godzinach wyścigów?  

Koncepcja aerodynamiczna 9X8 nie ma absolutnie żadnych szans, aby dobrze spisać się w ten weekend w Sebring, to tajemnica poliszynela. Dzięki małym tylnym oponom i aerodynamicznemu dociskowi opartemu głównie na wpływie na podłoże, 9X8 i jego kierowcy doświadczą męczeństwa na wyboistej nawierzchni i agresywnych wibratorach dawnego lotniska wojskowego. Ale jak będzie na szybkich torach, takich jak Monza i… Le Mans?

9X8 ma być kotem i będzie czuł się znacznie swobodniej w Mulsannes niż zamknięty między 4 ścianami w Sebring. Zwycięstwo w setnej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans (10–11 czerwca) jest warte kpiny.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

2 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

15 o 03:2023

Przepraszamy za potrójne kopiowanie i wklejanie, ale umieszczanie postów w Twojej witrynie jest naprawdę zbyt kłopotliwe.

DANIELA MEYERSA

15 o 03:2023

„Kto wciąż pamięta podwójne wycofanie 905 z rynku podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1991 r., po zaledwie 6 godzinach wyścigów? " Byłem tam! W 1991 roku 905 nie były po to, aby ukończyć wyścig, ale złamać wszystko, co było możliwe w oczekiwaniu na rok 1992. Przede wszystkim możemy zadać kolejne pytanie: kto pamięta zwycięstwo swojego pierwszego wyścigu 908 na torze Monza w 2007 roku?! Kto wciąż pamięta podwójną emeryturę 905 podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1991 r., po zaledwie 6 godzinach wyścigów? " Byłem tam! W 1991 roku 905 nie były po to, aby ukończyć wyścig, ale złamać wszystko, co było możliwe w oczekiwaniu na rok 1992. Przede wszystkim możemy zadać kolejne pytanie: kto pamięta zwycięstwo swojego pierwszego wyścigu 908 na Monzy w 2007 roku?!

Aby napisać komentarz