Le Mans – Makowiecki i Luxury na pole position GTE Pro

Za kierownicą Ferrari 458 z numerem 59 Luxury Racing Frédéric Makowiecki zdobył pole position w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w kategorii GTE Pro.

opublikowany 15/06/2012 à 00:53

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Le Mans – Makowiecki i Luxury na pole position GTE Pro

Już w dniu testów Frédéric Makowiecki dał popis. Ale tak naprawdę nikt nie próbował drażnić się z zegarem. Z kolei tego wieczoru wszyscy tenorzy w tej kategorii postanowili dobrze się bawić. I w tej małej zabawie Fryderyk Makowiecki po raz kolejny pokazał, że jest najzręczniejszy. Francuz przejechał okrążenie toru Sarthe w czasie 3'55'393, poprawiając pole position z 2011 roku o ponad dwie sekundy. „To naprawdę wspaniałe, Mako nam powiedział. W Q2 nie udało nam się osiągnąć tego, czego chcieliśmy. Wiedziałem, że możemy jechać trochę szybciej, ale i tak był lekki stres, bo nie wiedzieliśmy, co będą w stanie zrobić inni. Ale ostatecznie na szczęście nie poprawiło się zbytnio. To naprawdę pozytywne, zwłaszcza dla zespołu. Po trudnym początku sezonu czuję się dobrze. Dobrze nam się pracowało. Od teraz postaramy się rozegrać dobry wyścig”.

Świetny gracz, Fred Mako żałuje, że nie mógł walczyć z Ferrari nr 51 AF Corse, uszkodzony wczoraj podczas wolnych treningów, ale który dzisiaj mógł wrócić na tor po wyczynie mechaników AF Corse. Na koniec czołową trójkę uzupełnia niespodzianka Aston Martin Vantage GTE trio Adrian Fernandez-Stefan Mücke-Darren Turner, który traci niecałe pięć dziesiątych sekundy, oraz Corvette C6 ZR1 dzieloną przez Olivera Gavina, Richarda Westbrooka i Tommy'ego Milnera, sześć dziesiątych od pole position. Jedyny producent, który w tej chwili nie odpowiada w GTE Pro to tzw Porsche. Pomimo modyfikacji wprowadzonych poza sezonem, 997 GT3 RSR nadal wydaje się mieć trudności z dotrzymaniem kroku rywalom. Jednak wiedza i doświadczenie producenta ze Stüttgartu mogą jednak po raz kolejny siać spustoszenie w wyścigu w ten weekend, zwłaszcza że niemieckie samochody są z pewnością najbardziej oszczędne w swojej klasie. Porsche pocieszy się jednak tyczką GTE Am, którą podpisuje Francuz Patrick Pilet, za kierownicą 997 GT3 RSR w wersji 2011. Pilet nie wdawał się w szczegóły, gdyż po prostu pozwolił nam wyprzedzić konkurencję. dwa 997 GT3 RSR 2012 zgłoszone do GTE Pro.

0 Zobacz komentarze)