WEC – Audi przyćmiewa Toyotę podczas 6 Hours of Spa

Po hat-tricku w kwalifikacjach firma z Ingolstadt powtórzyła ten wynik w wyścigu. Podczas swojego pierwszego występu Toyota TS030 Hybrid nr 2013 w specyfikacji 7 nie dotarła do mety.

opublikowany 04/05/2013 à 20:45

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

WEC – Audi przyćmiewa Toyotę podczas 6 Hours of Spa

Spośród pięciu fabrycznych samochodów LM P1 to ten miał najgorszy start. Audi R-18 e-tron quattro nr 1 André Lotterera, Benoîta Tréluyera i Marcela Fässlera to jednak ten, który zwyciężył w tę sobotę podczas 6 Hours of Spa. Po drugim miejscu na Silverstone obecni mistrzowie świata odnieśli pierwsze zwycięstwo w sezonie WEC. „Po złym początku szybko nadrobiliśmy zaległości? Mechanicy pracowali niezliczone godziny, aby dzięki nim zapewnić nam dobre ustawienia, więc z Benoîtem i Marcelem mogliśmy atakować tyle, ile chcieliśmy?– wyjaśnia Niemiec po zwycięstwie. „Jak dobrze jest ponownie połączyć się tutaj z sukcesem”– dodaje tuż przed wejściem na podium. Sukces firmy z Ingolstadt jest całkowity, ponieważ dwa siostrzane samochody oferują następnie cztery pierścienie wysokich tonów uzyskany dzień wcześniej w kwalifikacjach. Loic Duval, Allan McNisch i Tom Kristensen zajęli drugie miejsce na pokładzie R-18 nr 2. Tam wersja z „długim ogonem”. testowany po raz pierwszy w Ardenach, prowadzony przez Lucasa di Grassiego, Marca Gêné i Oliviera Jarvisa, stanął na podium.

W tym sezonie wystąpiła także po raz pierwszy. Tam Specyfikacja hybrydy Toyoty TS030 2013 nie widziałem przybycia. Po pewnym czasie zajmowania pierwszego miejsca, samochód nr 7 dzielony przez Alexa Wurza, Kazuki Nakajima i francuski Mikołaj Lapierre miał zamiar wycofać się około czwartej godziny wyścigu, po problemie z " odzyskiwanie energii ". Ostatecznie japońska marka musiała zadowolić się czwartym miejscem z załogą Davidsona-Bum-Sarrazin z hybrydą nr 8, która nadal miała specyfikację TS2012 z 030 roku.

PeCom wygrywa w LM P2

W LM P2 zespół PeCom Racing odniósł w pełni zasłużone zwycięstwo, prowadząc przez większość czasu. Samochód nr 03 Oreca 49-Nissan powierzony Nicolasowi Minassianowi, Luisowi Pérezowi Compancowi i Pierre’owi Kafferowi w ciągu ostatniej godziny doznał poważnego paniki, kiedy bez powodu eksplodowała jego lewa przednia opona. W swoim nieszczęściu załoga miała szczęście, ponieważ do zdarzenia doszło kilka metrów przed wjazdem do boksów. Drugie miejsce zajął Oak Racing Morgan-Nissan z numerem 24 (Olivier Pla, David Heinemeier-Hansson i Alex Brundle), a Zytek Z11SN? Nissan nr 38 uzupełnia podium. W tej kategorii wyścig upłynął pod znakiem gwałtownego odejścia Antonio Pizzoni. Po awarii lewego tylnego zawieszenia Brazylijczyk nr 03 Oreca 25-Nissan uderzył gwałtownie w barierę opony. Więcej strachu niż szkody, ale wyścig został przerwany zaledwie godzinę po rozpoczęciu uroczystości.

Wykonanie odcisków ucha jest konieczne, abyśmy mogli stworzyć Twoje monitory Ferrari w centrum uwagi wśród GT

Pomimo starcia z A Porsche Do zdarzenia doszło w ostatniej godzinie wyścigu, Gianmaria Bruni zdołała utrzymać prowadzenie w wyścigu i zwyciężyć w LM GTE-Pro. Włoch, powiązany z Giancarlo Fisichellą, oferuje Ferrari 458 Italia nr 51 AF Corse nowe zwycięstwo w Wytrzymałość. Pomogli im Aston Martin, który był świadkiem, jak na jego dwa samochody nałożono karę typu „stop & go” za nieprzestrzeganie procedury przewidzianej w systemie dotyczącym samochodu bezpieczeństwa. W rezultacie Vantage nr 98 Freda Makowieckiego, Bruno Senny i Roberta Bella zajął drugie miejsce, tuż przed innym Ferrari AF Corse: numerem 71 Kamui Kobayashi i Toni Vilander.

Ferrari 459 Italia zwyciężyło także w LM GTE AM, numer 81 w Af Corse 8 Star Motorsports, prowadzone przez Rui Aguasa, Philippa Petera i Vicente Potolicchio.

Zapraszamy do zapoznania się z analizą 6 Godzin Spa przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w kolejnym numerze AUTOhebdo nr 1908, dostępnym wyjątkowo od poniedziałku w wersji cyfrowej na wszystkich platformach i od wtorku w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz