WEC – Audi zamierza kontynuować serię sukcesów w Sao Paulo

Audi wygrało w tym sezonie wszystkie rundy WEC, w tym 24-godzinny wyścig Le Mans. Gdy zbliża się 6-godzinny wyścig w Sao Paulo, w którym w zeszłym roku zwyciężyła Toyota, producent z Ingolstadt planuje zemstę.

opublikowany 27/08/2013 à 10:44

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

WEC – Audi zamierza kontynuować serię sukcesów w Sao Paulo

Od początku sezonu Audi mocno uderza WEC ponieważ producent z pierścieniami wygrał wszystkie konkurujące imprezy. Po swoim nowym sukcesie na 24 godziny Le Mans wygrał R18 e-tron quattro nr 2 Loic Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, niemiecka marka zamierza przedłużyć serię zwycięstw, które pozwolą jej choć trochę zbliżyć się do tytułu. Zespół Joest będzie miał także tę zaletę, że przyjedzie dwoma samochodami, a nie tylko jednym Toyota z TS030 nr 8 Stéphane’a Sarrazina, Sébastien Buemi i Anthony’ego Davidsona. „Odnieśliśmy mnóstwo sukcesów, ale jestem pewien, że w tym roku stoczymy świetną bitwę z Toyotą”., komentuje dr Wolfgang Ullrich, dyrektor sportowy Audi. „Dobrze przygotowaliśmy się na drugą połowę sezonu i jesteśmy niezwykle zmotywowani, aby osiągnąć dobre wyniki w pozostałych wydarzeniach. »

Zwycięska załoga, która w czerwcu ubiegłego roku stanęła w Sarthe, będzie starała się utrzymać prowadzenie w Mistrzostwach, w których ma 30-punktową przewagę nad kierowcami Audi nr 1. Loïc Duval będzie musiał szybko odnaleźć się na trasie Interlagos, którą odkryje. „Tor w Sao Paulo będzie dla mnie nowością i jeszcze bardziej nie mogę się doczekać jego odkrycia. Zainteresowanie mediów po Le Mans było ogromne, nigdy w mojej karierze nie otrzymałem tylu próśb. Od tego momentu Mistrzostwa wkraczają w decydującą fazę. Audi dobrze się przygotowało i po relaksującym lecie wróciłem do programu treningowego. Spodziewam się zaciętej walki z Toyotą. » Jego kolega z zespołu Allan McNish spodziewa się lepszych osiągów R18 e-tron quattro w porównaniu z zeszłym rokiem. „Na Interlagos czeka na nas wiele wolnych zakrętów. Toyota będzie konkurencyjnym konkurentem, a my będziemy musieli być lepsi niż w zeszłym roku. Inżynierowie ulepszyli nasz system hybrydowy, który będzie szczególnie przydatny przy przyspieszaniu na wyjściu z ostatniego zakrętu. Będziemy musieli mieć wyraźną przewagę nad GT, także jeśli chodzi o wyprzedzanie. »

0 Zobacz komentarze)