ICONIC Racing, struktura Florenta Moulina, powróciła do Daytona 3 lata po swoim ostatnim udziale. Éric Hélary, zwycięzca 24 godziny Le Mans 1993 połączył siły z Gérardem Lopezem przy tej okazji za kierownicą Saleena S7R GT1. Po renowacji przeprowadzonej w latach 2018–2019 ICONIC poprowadził GT2019 do zwycięstwa w swojej klasie w 1 r. Wytrzymałość Legendy wyścigów autorstwa Petera Auto.
Po zakwalifikowaniu się na 4. pozycji, najlepszym, na co samochód mógł liczyć w porównaniu z ówczesnymi LMP900 i Daytona Prototype, rozpoczęto 4 wyścigi rozgrywane w ciągu 24 godzin na owalnym torze na Florydzie.
Po trzech pierwszych rundach przerwanych przez liczne samochody bezpieczeństwa, ostatni odcinek wyścigu miał decydujący wpływ na wybór pomiędzy Saleenem, Riley&Scott – Chevroletem LMP900 i grupą prototypów Daytona, które bardzo dobrze czuły się w domu. Runda ostatecznie zakończyła się grupowym zwycięstwem francuskiej załogi, drugim przed prototypami po rundzie Endurance Racing Legends 2019 w Le Castellet.
Eric Hélary: „Dodanie Daytony do mojej listy osiągnięć po Le Mans i Spa jest powodem do wielkiej dumy”
Gerarda Lopeza: „Wiedzieliśmy, że Saleen może konkurować z Grupą C, LMP i DP w tego typu zawodach, ale to i tak wyjątkowy wynik”
Florent Moulin: „Wiedziałem przed startem, że mamy szansę zagrać z prototypami, ale ten wynik przerósł nasze najśmielsze oczekiwania”
Program obiektu na rok 2023 zostanie ogłoszony w styczniu i powinien ponownie obejmować obie strony Atlantyku, a jego kulminacją będą obchody stulecia 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)