Kierownictwo DTM dokonuje przeglądu przepisów

Kierownictwo DTM dokonało zmian w regulaminie wyścigów w ramach przygotowań do sezonu 2022, aby w szczególności poprawić widowisko.

opublikowany 29/03/2022 à 17:37

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Kierownictwo DTM dokonuje przeglądu przepisów

W drugim sezonie ery GT3, DTM postanowił dokonać przeglądu swoich przepisów wyścigowych, aby uczynić zawody jeszcze bardziej „ atrakcyjny ". " Od zakończenia poprzedniego sezonu intensywnie pracowaliśmy na wszystkich poziomach, aby zoptymalizować zasady, wyjaśnia Frederic Elsner, dyrektor ds. wydarzeń i operacji DTM. Bazując na doświadczeniach z poprzedniego sezonu i sugestiach naszego zespołu oraz naszego nowego dyrektora wyścigu Scota Elkinsa, przejrzeliśmy wszystkie tematy i pracowaliśmy nad wprowadzeniem niezbędnych zmian. Fani również odniosą korzyści, ponieważ zmiany nie tylko zapewnią więcej akcji, ale także większą przejrzystość. "

Od tego sezonu tylko dwóch mechaników po każdej stronie samochodu będzie mogło interweniować podczas postojów. Najpierw będą musieli zmienić tylne opony, zanim przejdą do przednich i zdążą do pit stopu”. bezpieczniejsze, ale także sprawiedliwsze, niezależnie od charakterystyki samochodu. »

Zmieniono także okno wykonywania obowiązkowego wyłączenia. Przejście przez trybuny będzie możliwe jedynie pomiędzy godz. 10e i 40e minuty wyścigów oznaczają nowe przepisy. Teraz kierowcy mają prawo zatrzymać się podczas procedur Kursu Bezpieczeństwa lub Pełnego Kursu Żółtego. Jednakże zespół może pomieścić tylko jeden samochód na rundę.

Po interwencji samochodu bezpieczeństwa kierowca prowadzący wyścig nie będzie mógł już wznowić wyścigu. Zadaniu pokieruje dyrektor wyścigu DTM, który zdecyduje, kiedy dać sygnał do startu, upoważniający kierowców do ścigania się i wyprzedzania.

Jeśli chodzi o sankcje, każdy kierowca, który otrzymał 3 kary, będzie musiał w następnym wyścigu cofnąć się o 5 miejsc, o 10 po 5 karach i zostanie zawieszony na jeden wyścig po 6 karach. Nowe przepisy zabraniają także poleceń zespołowych, aby uniknąć wpływu na wyścig i zmusić kierowców do osiągnięcia jak najlepszego wyniku własnymi środkami. W przypadku naruszenia zasad może nastąpić wykluczenie z mistrzostw. Decyzja ta wynika z licznych instrukcji, które umożliwiły koronację Maximiliana Götza w 2021 roku po „szalonym powrocie” podczas ostatniej rundy na torze Norisring w październiku.

W sezonie 2022 organizatorzy postanowili także przyznać jednemu punktowi najlepsze okrążenie w wyścigu. Jeśli chodzi o przydział opon, każdy kierowca będzie miał 5 kompletów nowych opon podczas pierwszego weekendu wyścigowego w Portimão (29–1 kwietniae maja) i 4 w kolejnych rundach. Balast niesiony przez zwycięzcę i 2e wyniesie odpowiednio 25 i 15 kilogramów, natomiast 3e zabierze na pokład tylko 5 osób.

Wreszcie można dostosować BoP (bilans wydajności) „ Jeśli to konieczne » aby zachować lepszą równowagę nawet w trakcie sezonu, wskazuje DTM w swoim nowym regulaminie.

CZYTAJ TAKŻE > AF Corse wraca z Fragą i Cassidym

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz