Grand Prix Austrii 2020
To już koniec relacji na żywo z GP Austrii. F1 powróci do swoich praw w najbliższy weekend na torze Red Bull Ring podczas GP Styrii.
Zapraszamy do zapoznania się z analizą GP Austrii przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2268 AUTOhebdo, dostępną od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od tej środy w kioskach.
Oto wyniki GP Austrii:
Ocon (Renault): „Jestem całkiem zadowolony z przebiegu wyścigu. Musimy lepiej zakwalifikować się, ale tempo samochodu było dobre. Dobrze jest zakończyć sezon z punktacją, taki był cel. Naprawdę musimy się poprawić w sobotę. »
Hamilton (Mercedes): „To nie był najlepszy dzień w mojej karierze. Dałem z siebie wszystko, to najważniejsze. W kwalifikacjach nie byłem wystarczająco szybki i muszę to poprawić. Przepraszam Alexa (Albona). Nie było to zamierzone. Jeśli chodzi o karę, tak właśnie jest i akceptuję ją. »
Gasly (AlphaTauri): „Bardzo przyjemnie było mieć taki wyścig przed ponownym startem. Wyścig był bardzo intensywny. Mój pedał hamulca już nie działał, ale udało nam się utrzymać w wyścigu, mimo że byliśmy bliscy poddania się. Biorąc pod uwagę potencjał naszych przeciwników, podpisalibyśmy obiema rękami za taki wynik. »
Albon (Red Bull): „Jestem trochę sfrustrowany i nie chcę za dużo rozmawiać o tym incydencie. Myślę, że mieliśmy potencjał, aby wygrać. Mieliśmy dobrą strategię. Musiałem go szybko wyprzedzić i myślałem, że mi się to udało. Myślałem już o Bottasie i kontakt zaskoczył mnie jeszcze bardziej. Jest przyszły tydzień, ale Mercedes ma przewagę szybkości. Zmieniliśmy strategię, ale nie wiem, czy w następny weekend będę miał taką samą szansę. »
Bottas (Mercedes) odniósł swoje ósme zwycięstwo w F8 i drugie w GP Austrii po 1 roku.
Leclerc (Ferrari) zdobywa swoje 11. podium w tej dyscyplinie, a Norris (McLaren) otwiera swoje konto w czołowej trójce. Zespół z Woking zdobył swoje poprzednie podium w zeszłym roku z Sainzem Jr w Brazylii.
Norris (McLaren): „Carlos prawie mnie wyprzedził pod koniec, ale nie poddałem się i udało mi się zaatakować Péreza. Ostatnie okrążenia były dla mnie bardzo interesujące. Jestem dumny z zespołu, gdy widzimy postęp, jaki poczyniliśmy w ostatnich latach. Wiedziałem, że Sergio otrzymał 5 sekund kary, ale nic więcej nie wiedziałem. O karze Lewisa (Hamiltona) dowiedziałem się dopiero później. Musieliśmy utrzymywać wysokie tempo, uwzględniając sekwencję okrążeń. »
Leclerc (Ferrari): „Nie spodziewałem się takiego wyniku. To miła niespodzianka. Wydarzyło się wiele rzeczy, ale unikaliśmy kłopotów, wykorzystując każdą nadarzającą się okazję. Nie mieliśmy potencjału, aby zakończyć mecz na tej pozycji. Przed nami dużo pracy i zajmie to trochę czasu, ale jesteśmy zmotywowani. Musiałem być bardzo agresywny w wyścigu, szczególnie podczas korzystania z samochodów bezpieczeństwa. Podobały mi się walki, nawet jeśli wyścig był czasami trudny. »
Bottas (Mercedes): „Lewis miał kilka okazji, aby objąć prowadzenie w wyścigu, ale stawiałem opór. Wspaniale jest rozpocząć sezon w ten sposób. Musieliśmy zachować szczególną ostrożność, aby zachować samochód, unikając krawężników, ale cieszę się, że oba samochody dojechały na metę. Prowadzimy w Mistrzostwach Producentów, to jest najważniejsze. »
Sainz Jr (McLaren) zamyka czołową piątkę przed Pérezem (Racing Point), Gaslym (AlphaTauri), Oconem (Renault), Giovinazzi (Alfa Romeo) i Vettelem (Ferrari). Latifi (Williams) jest jedynym kierowcą, który ukończył wyścig poza punktami.
Zwycięstwo Bottasa (Mercedesa) w GP Austrii! Hamilton (Mercedes) przekroczył metę na drugim miejscu, ale to Leclerc (Ferrari) i Norris (McLaren) stanęli na podium przed Brytyjczykiem ze stratą 2 dziesiątych.
Ostatnie okrążenie wyścigu i Bottas (Mercedes) zmniejsza tempo, prawdopodobnie po to, aby spowolnić swojego kolegę z drużyny Hamiltona.
T70 – Kolejne porzucenie i to Kvyat (AlphaTauri) płaci cenę prawdopodobnie przebiciem opony. Na torze pozostało 11 samochodów.
T69 – Norris (McLaren) wyprzedza Péreza (Racing Point) na nawrocie kosztem lekkiego kontaktu. Brytyjczyk w regularnej tabeli zajmuje 4. miejsce.
T69 – Albon (Red Bull) na biegu jałowym na torze. Taj wybiera drogę ucieczki po problemie z silnikiem.
T68 – Pérez (Racing Point) również otrzymuje 5 sekund kary za nieprzestrzeganie ograniczenia prędkości w depot. Meksykanin ryzykuje utratę podium.
T68 – Hamilton (Mercedes) logicznie rzecz biorąc jest w ataku po swojej karze. Brytyjczyk ustanawia najlepsze okrążenie w wyścigu.
T66 – Hamilton (Mercedes) otrzymuje 5 sekund kary za kolizję z Albonem (Red Bull). Jeśli różnice pozostaną takie same, Brytyjczyk spadnie na 6. miejsce. Pérez (Racing Ppint) powinien odzyskać 3. miejsce przed McLarenami Norrisa i Sainza Jr.
T66 – Świetne wyprzedzenie Leclerca (Ferrari), który wspina się na tymczasowe podium, wyprzedzając Péreza (Racing Point) na nawrocie.