Rajd Niemiec 2018
Zapraszamy do zapoznania się z analizą Rajdu Niemiec przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w numerze 2179 AUTOhebdo, dostępną od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.
Neuville zwiększa swoją przewagę w mistrzostwach o 2 punkty, spychając Ogiera do 23 punktów na 4 rundy przed końcem sezonu. Tänak traci obecnie zaledwie 13 punktów do pięciokrotnego mistrza WRC.
Tänak: „Nie wiem, jakie są moje szanse w mistrzostwach, ponieważ wciąż jestem dość daleko od innych. Zrobiliśmy co w naszej mocy. Narzucamy się, nie mogę narzekać. »
Oto końcowy ranking wydarzenia:
Klasyfikacja WRC po SS18 – 1. Tänak 3 godz. 03 min 36.9 s 2. Neuville +39.2 s 3. Lappi +1 m 00.9 s 4. Ogier +1 m 34.5 s 5. Suninen +2 m 02.9 s 6. Mikkelsen +2 m 13.8 s #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 19 sierpnia 2018
Ott Tänak (Toyota) wygrywa Rajd Niemiec, pokonując Thierry'ego Neuville'a (Hyundai) i Esapekkę Lappi (Toyota). Kierowcy M-Sport Sébastien Ogier i Teemu Suninen zamykają czołową piątkę przed Andreasem Mikkelsenem (Hyundai) i Craigiem Breenem (Citroën).
Sébastien Ogier wygrał Power Stage, pokonując 14,04 km toru Bosenberg w czasie 7 minut i 15 cali, o dziesiątą przewagę nad Ottem Tänakiem. Esapekka Lappi podążał za nim ze stratą 0 sekund, tuż przed Craigiem Breenem i Thierrym Neuvillem.
Dodatkowe punkty Power Stage: – 1. Ogier (5 punktów)2. Tänak (4 punkty)3. Lappi (3 punkty) 4. Breen (2 punkty) 5. Neuville (1 punkt) #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 19 sierpnia 2018
Jan Kopecky wygrał WRC 2 ze stratą niecałych 4 sekund do Kalle Rovanperä, a podium zmonopolizowane przez Skodę uzupełnił Fabio Andolfi.
Tänak wygrywa Rajd Niemiec, notując swoje trzecie zwycięstwo w sezonie i drugie z rzędu po Finlandii. To także drugi rok z rzędu, gdy Estończyk wygrywa tę imprezę!
Kierowca Toyoty zdobywa drugi czas w ramach premii, dziesiątą stratę do zera Ogiera!
Neuville ustanawia czwarty czas tymczasowy, 4″6 za Ogierem. Kierowca Hyundaia zapewnia sobie 7. miejsce i tak czy inaczej powiększy swoją przewagę w Mistrzostwach, niezależnie od wyniku Power Stage. „W odcinku specjalnym straciłem rytm i wolałem ostrożnie jechać do przodu. Zdobywamy ważne punkty dla Mistrzostw. Wiemy, że musimy dać sobie radę na koniec sezonu. »
Lappi notuje drugi czas tymczasowy, 2 sekundy za Ogierem i 4 dziesiąte sekundy przed Breenem. Kierowca Toyoty zajął 2. miejsce i swój najlepszy wynik zanotował na asfalcie. „Dzisiaj sporo się działo. Jestem zadowolony z tego wyniku. »
Ogier zdobywa tymczasowe prowadzenie z 4-calową przewagą nad Breenem, pomimo późnego hamowania w nawrocie. Kierowca M-Sport zajmuje 2. miejsce. „Zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy. »
Suninen ma 6 s przewagi nad Mikkelsenem i traci ponad 4 s do czasu Breena. To wystarczyło, aby kierowca M-Sportu zajął 5. pozycję z prawie 11 sekundami przewagi nad Norwegiem. „To było więcej, niż się spodziewałem. W niektórych SS byliśmy bardzo blisko Seba (Ogiera), to pozytywne. »
Mikkelsen zawodzi dziesięć sekund za Breenem. Kierowca Hyundaia zapewnia 6. miejsce z nadzieją na wyprzedzenie Suninena. „Nie chcieliśmy podejmować żadnego ryzyka, aby zapewnić sobie punkty w mistrzostwach konstruktorów. Przed nami jeszcze dużo pracy przed Hiszpanią. »
Breen ustanawia pierwszy punkt odniesienia w WRC z czasem 7’19”2. Kierowca Citroëna zajmuje 7. miejsce. „Czasami byłem trochę zbyt ostrożny, ale nie chciałem zejść z drogi. »
Pomimo przebicia opony Kopecky zapewnił sobie zwycięstwo w WRC 2, pokonując Rovanperä o pół sekundy na Power Stage. Czech przejmuje kontrolę nad mistrzostwami. „To był ważny weekend. Ten wynik jest dla nas bardzo ważny. »
Rovanperä plasuje się nieco ponad 4 sekundy za Griebelem i zapewnia 2. miejsce w WRC 2, mając jednocześnie szansę na wygranie tej kategorii z Kopeckym. „Jestem bardzo szczęśliwy, ponieważ było to naprawdę skomplikowane wydarzenie. Udało nam się utrzymać tempo, wyznaczając dobre czasy. »
Andolfi plasuje się 11. za Griebelem i zapewnia sobie miejsce na podium WRC 2. „Na tym etapie miałem problemy. Rovanperä był bardzo szybki. »
Griebel plasuje się zaledwie 8 dziesiątych za Evansem za kierownicą swojego DS3 WRC. Lokalny kierowca w klasyfikacji generalnej zajmuje 8. miejsce. „To dla nas naprawdę satysfakcjonujące. Prawdziwy sukces dla nas i naszych partnerów. »
Serderidis zakończył wyścig ze stratą 32 sekund do Evansa. Grecki prywatny pilot zajmuje 22. pozycję.
Evans: „Położyłem koło w trawie, co spowodowało, że upadłem. Zniszczyło to moje nadzieje związane z tym ES. »
Zdjęcie wyjścia Evansa, które po raz pierwszy wyznacza czas 7’41″6:
Właśnie wystartował Power Stage SS18! yn wyłączony (i włączony ponownie) – teraz żyj dalej https://t.co/twccZ0hRvh @ADACRally #WRCna żywo #WRC pic.twitter.com/N1toFD77yH
— WRC (@OfficialWRC) 19 sierpnia 2018
Toyota poinformowała, że Latvala doznał wycieku hydraulicznego, co zmusiło Fina do wycofania się z wyścigu w walce o drugie miejsce.