W sumie w WRC-2 Armin Kremer (Skoda) pozostaje liderem, zwiększając swoją przewagę nad Peugeotem 208 T16 R5 José Antonio Suareza do 26″2. Pierwszą trójkę zamyka Esapekka Lappi (Skoda), tracąc 3″4 sekundy do Suareza. De Mevius (Skoda) i Loubet (DS3 R5) zamykają pierwszą piątkę w tej kategorii.
Uszkodzenie za @HaydenPaddon w SS3. Powiedział, że to był najwspanialszy moment, jaki kiedykolwiek przeżył bez wypadku. #WRC pic.twitter.com/TneiV8Wr3G
— WRC (@OfficialWRC) 19 sierpnia 2016 r.
W WRC-2 Jan Kopecky tymczasowo ustanawia najlepszy czas w tej kategorii na tym SS3. Kierowca Skody wyprzedza dwie pozostałe Fabie R5 o 4″6 Armina Kremera i 5″9 Esapekkę Lappi. Yoann Bonato (DS3 R5) doznał przebicia opony i stracił ponad dwie minuty do czasu Kopecky'ego.
SS3 w 13'16''0 Dwa razy zjechałem na prostą, straciliśmy 2 sekund. W następnym postaram się wypaść lepiej #RajdDeutschlandu
— Stéphane Lefebvre (@SLefebvreRallye) 19 sierpnia 2016 r.
Ogólnie Mikkelsen zwiększa swoją przewagę nad Neuville do 5″2 i 11″4 nad Sébastienem Ogierem. Dani Sordo utrzymuje się na czwartej pozycji z nieco ponad 16″, ale za Hiszpanem różnica jest już znacząca, ponieważ Ott Tänak ma 40″4. Stéphane Lefebvre ma 49″6, a Mads Ostberg traci ponad minutę.
Ustanawiając najlepszy czas na OS3 Rajdu Niemiec, Andreas Mikkelsen (Volkswagen) umacnia swoją pozycję lidera imprezy. Norweg wyprzedził Hyundaia i2 Thierry'ego Neuville'a o 5″20, a drugie Polo R Sébastiena Ogiera o 4″6. Pierwszą piątkę ES uzupełniają Dani Sordo (Hyundai) i Ott Tänak (Ford Fiesta). Mniejszy sukces Haydena Paddona (Hyundai), który mocno przestraszył się w tym sektorze i stracił ponad 5 cali, zajmując ostatnie miejsce w WRC za Lefebvre (DS26) i Ostbergiem (Ford Fiesta RS).
Stéphane Lefebvre (DS3) po przejechaniu dwóch prostych w tym sektorze zajmuje tymczasowe szóste miejsce.
Dani Sordo (Hyundai) dobiegł do mety z czasem 13'03″6. Hiszpan, tymczasowy czwarty, uważa, że przyczepność jest lepsza niż dziś rano. Ott Tänak (Ford Fiesta RS) podąża za Sordo w klasyfikacji SS, tracąc 9″8 do Hyundaia.
Hayden Paddon wyjaśnił swój problem podczas odcinka specjalnego: „Gorący moment – miałem szczęście, że uciekłem. Na szóstym zjeździe zjechaliśmy szybko i zjechaliśmy na trawę, a potem w drugą stronę i z powrotem. Mamy szczęście, że tu jesteśmy. »
Specjalny bez większych problemów dla Madsa Ostberga, ale kierowca Forda Fiesty RS z Team M-Sport traci 22″3 na Mikkelsenie.
Znakomity występ Thierry'ego Neuville'a, który ustanowił drugi czas tymczasowy za Mikkelsenem z czasem 13'00″1. „Zmieniłem ustawienia i trochę się przyzwyczaiłem, ale działa świetnie. Jednak straciłem czas na początku ES. » przyznaje Belg.
Hayden Paddon zakończył z uszkodzonym lewym przednim zderzakiem Hyundaiem i20 i uszkodzonym tylnym zderzakiem. 13'28″8 dla Nowozelandczyka, który traci 26″2 na Mikkelsena.
Zgodnie z oczekiwaniami Ogiera, Mikkelsen był o 4″6 szybszy. „Nieźle jak na Norwega!” Pod koniec byłem zbyt ostrożny, ale ogólnie jestem zadowolony. Jestem trochę mniej na granicy, jestem naprawdę szczęśliwy. »
13'02″2 dla Sébastiena Ogiera na mecie tego OS3. „Dla mnie to nie jest taki zły etap, ale Mikkelsen musiał pojechać bardzo dobrze. Samochód jest dobry, ale chyba brakuje mi trochę prędkości. Musimy ją znaleźć. »
5″3 przewagi Mikkelsena nad Ogierem w trzeciej części.
Hayden Paddon (Hyundai) traci ponad dziesięć sekund w drugiej części. Według zespołów telewizyjnych WRC Nowozelandczyk miałby jeździć bez tylnego zderzaka.
Ta druga pętla może okazać się trudniejsza niż dzisiejsza poranek, po pierwszych porannych przejściach, które logicznie rzecz biorąc spowodowały naniesienie błota na trasę.
W pierwszej części Ogier miał czas 3'23″6, ale Mikkelsen był o sekundę szybszy od Mistrza Świata na pierwszej części trasy SS3. Norweg jest liderem imprezy przed popołudniowymi specjałami.
Rozpoczęła się SS3 na odcinku Mittelmosel 2.
Wszyscy kierowcy wyposażeni w opony Michelin rozpoczną drugą pętlę z czterema twardymi oponami H5 i jedną miękką oponą S5. Stéphane Lefebvre wystartuje swoim DS3 z pięcioma twardymi oponami.