GT / Turystyka
Rajd Katalonii 2019
Załogi zmierzają teraz na odcinek specjalny La Fatarella – Vilalba o długości 38,85 km. Oczekuje się, że Tänak rozpocznie się o 17:16.
Dziś rano po Sébastienie Ogierze problemy mechaniczne w swoim Citroënie miał Esapekka Lappi podczas Rajdu Katalonii. Fin, który był na 7. miejscu, musiał zatrzymać się w odcinku specjalnym.
Sébastien Loeb (Hyundai) zwyciężył na 19 km wyścigu Horta-Bot, pokonując swojego kolegę z drużyny Daniego Sordo i Jari-Mattiego Latvalę (Toyota) o 6 dziesiątych. Drugie miejsce zajął Thierry Neuville (Hyundai). Kris Meeke (Toyota) był prawie 4 sekundy za nim, przed Fordami Teemu Suninena i Elfyna Evansa. Ott Tänak jest 6 sekund przed Sébastienem Ogierem (Citroën).
Hyundais monopolizuje teraz tymczasowe podium z Sébastienem Loebem na 3. miejscu z 3 sekundami przewagi nad Ottem Tänakiem, a Dani Sordo utrzymuje prowadzenie przed Thierrym Neuvillem i ma 4 s przewagi. Kris Meeke wyprzedził Elfyna Evansa nieco ponad sekundę. Problemy Esapekki Lappiego wykorzystał Jari-Matti Latvala i zajął 6. miejsce przed Teemu Suninenem.
Katsuta był jakieś dziesięć sekund za nim.
Loeb zdobywa nowy punkt, mając 6 dziesiątych przewagi nad swoim kolegą z drużyny Sordo i Latvalą. Dziewięciokrotny mistrz WRC wspina się na tymczasowe podium zmonopolizowane przez Hyundaia z 3-sekundową przewagą nad Tänakiem. „Było znacznie lepiej niż dziś rano. Mieliśmy przyczepność, której potrzebowaliśmy do ataku. Bardzo miło widzieć Hyundaie na czele, ale to dopiero początek rajdu. »
Sordo wyrównuje występ Latvali, odbierając Neuville'owi cztery dziesiąte. „Nie czułem się zbyt dobrze w tym SS. » Hiszpan ma obecnie 4″4 przewagi nad swoim kolegą z drużyny w klasyfikacji generalnej.
Suninen zdobywa czwarty czas, 4″3 za Latvalą. Kierowca M-Sportu w klasyfikacji generalnej traci do swojego rodaka ponad 5 sekund. „Nie jest tak źle, mogłem zwiększyć tempo, ponieważ nie cierpiałem już z tyłu. »
Cóż za katastrofalny dzień dla Citroëna! Po problemach ze wspomaganiem układu kierowniczego Ogiera to Lappi musiał zatrzymać się na SS5 ze względu na problem mechaniczny. Był na 7. miejscu przed Latvalą i Suninenem.
Lappi zatrzymał się na scenie. Finn wyszedł z gaśnicą.
Latvala wykonuje tymczasowe podejście z 4 dziesiątymi przewagi nad Neuvillem. Kierowca Toyoty chce zemścić się na swoim rodaku Lappim. „Potrzebowaliśmy zmiany w pomocy i zyskujemy pewność siebie. »
Evans ustanowił trzeci czas, 3″4 za Neuvillem i prawie 5 sekundy za Meeke. „Walczę z podsterownością. » Walijczyk traci Meeke'a 2″1 do tyłu.
Meeke jest najbliżej Neuville i ma 2″7 punktów za nim. Irlandczyk z Irlandii Północnej traci zaledwie sekundę do swojego kolegi z drużyny, Tänaka.
Neuville odbiera Tänakowi 5 sekund i w klasyfikacji generalnej ma już kilkanaście sekund przewagi nad Estończykiem. „Nadal potrzebujemy drobnych korekt, aby móc mocno naciskać, ale wynik jest dobry. »
Ogier zajmuje 2″5 miejsce za Tänakiem. Kierowca Citroëna nie może już mieć nadziei na powrót do regularnych wyścigów ze względu na tak znaczne opóźnienie. „To trochę śliskie… W ogóle nie czuję się już zmotywowany. »
Tänak przekroczył linię mety z czasem 10'07″5, o 11 sekund lepszym od wyniku Neuville'a dzisiejszego poranka. „Atakuję bardzo mocno i trzymam się limitu. » Estończykowi zagraża Loeb, który mógłby pozwolić Hyundaiowi wyprowadzić na prowadzenie trzy jego samochody WRC.
W drugiej części Ogier traci prawie 2 sekundy do Tänaka. Później należy jeszcze poprawić czasy.
Ostbergowi udało się skorygować swój czas na SS3 po przeszkodzie ze strony Greensmitha. Kierowca Citroëna prowadzi teraz w WRC 2 Pro z ponad 25 sekundami przewagi nad Rovanperä na końcu SS4.
Tänak wyrusza na przedostatni odcinek specjalny dnia.
Załogi wkrótce wyruszą na 19-kilometrową trasę Horta-Bot. Dziś rano Neuville był najszybszy z czasem 10'18″5. Oczekuje się, że Tänak rozpocznie się o 16:06.
Aby przeczytać także
MotoGP