11h37

Drugi przejazd pierwszego etapu Rajdu Sardynii rozpocznie się o godzinie 15:25.

11h19

W WRC 2 Jan Kopecky (Skoda) prowadzi w tej kategorii z 24-sekundową przewagą nad Ole Christianem Veibym (Skoda).

11h18

Klasyfikacja SS5:

11h11

Kris Meeke (Citroën) wypadł z drogi na SS5 Rajdu Sardynii, prowadząc rajd. Brytyjczyk mimo przewrotu dojechał do mety, ale stracił ponad 7 minut.

Dani Sordo (Hyundai) również stracił dużo czasu (jedną minutę) z powodu problemu z silnikiem, gdy był na 5. miejscu.

Esapekka Lappi (Toyota) ustanowił rekord, pokonując 14,14 km Tergu-Osilo w czasie 9 minut 06 minut, ponad 3 sekundy przed Madsem Ostbergiem (Ford) i Haydenem Paddonem (Hyundai). Ott Tänak (Ford) wyprzedza Juho Hänninena (Toyota), Thierry’ego Neuville’a (Hyundai) i Jari-Mattiego Latvalę (Toyota) o ponad 3 sekundy. Andreas Mikkelsen (Citroën) jest pierwszym kierowcą, który przepracował ponad dziesięć sekund od zera. Norweg wyprzedził swojego byłego kolegę z drużyny Sébastiena Ogiera.

Hayden Paddon znajduje się na czele Rajdu Sardynii ze stratą 4 sekundy do Juho Hänninena, który utrzymuje 3. miejsce z dziesiątą przewagą nad Madsem Ostbergiem. Pierwszą piątkę uzupełniają Ott Tänak i Thierry Neuville, przed Jari-Matti Latvalą, Sébastienem Ogierem i Andreasem Mikkelsenem. Dani Sordo spadł na 2. miejsce, utrzymując 9-sekundową przewagę nad Esapekką Lappi.

11h08

Wydaje się, że Lappi radzi sobie dobrze z problemami ze skrzynią biegów, ponieważ osiąga czas 9'06"3 i ma 3"3 przewagi nad Ostbergiem. Kierowca Toyoty jest na 10. miejscu, 4″3 za Sordo.

11h07

Ostberg poprawia benchmark z czasem 9’09″6, tracąc 4 dziesiąte sekundy do Paddona. Norweg znalazł się na tymczasowym podium po wypadku Meeke, tracąc jedną dziesiątą do Hänninena.

11h06

Meeke stracił ponad 7 minut na SS5. Kierowca Citroëna znajduje się kilka minut od czołowej dziesiątki.

11h05

Wygląda na to, że Meeke przewrócił się na SS5. Poniżej zdjęcia jego Citroëna.

11h03

Mikkelsen uzyskał 6″8 punktów po tymczasowym zera. Zdobywając 3″5 punktów od Ogiera, kierowca Citroëna traci niecałe 16 s do swojego byłego kolegi z drużyny. Norweg zyskuje pozycję dzięki zmartwieniom Meeke'a.  

11h02

Meeke zatrzymał się ponownie na SS5. Jego Citroën jest uszkodzony.

10h56

Hänninen ustanawia trzeci czas tymczasowy, sekundę za Paddonem i 3 dziesiąte za Tänakiem. Kierowca Toyoty zajmuje 3. pozycję, 2″4 sekundy za nowym liderem Rajdu Sardynii. „Poszło lepiej, niż myśleliśmy. Musimy teraz zachować ostrożność przed dzisiejszym popołudniem. »

10h54

Paddon uzyskuje tymczasowy czas 9'10″0, 7 dziesiątych lepszy od Tänaka. Kierowca Hyundaia powinien zostać nowym liderem Rajdu Sardynii.

10h53

Meeke mógł ponownie wystartować na SS5 po tym, jak przy pomocy widzów przywrócił Citroëna na drogę. Brytyjczyk stracił kilka minut po swoim wyjściu.

10h51

Rzeczywiście byłby to dla Meeke zjazd z drogi. Tym nowym błędem Brytyjczyk nie poprawi swojej reputacji.

10h47

Meeke zostaje zatrzymany w SS5! Kierowca Citroëna poprowadził Rajd Sardynii przed Paddonem i Hänninenem.

10h43

Sordo stracił minutę, będąc na 5. miejscu. Kierowca Hyundaia dojechał do mety z poważnym problemem mechanicznym, gdyż silnik jego i20 WRC wydzielał dym. „Straciliśmy moc na środku sceny. » Hiszpan traci niemal minutę do Ogiera i wypada z czołowej dziesiątki.

10h41

Tänak poprawia benchmark z czasem 9’10″7, o jedną sekundę lepszym od Neuville’a. Kierowca M-Sportu w rankingach wyprzedza Belga o prawie 5 sekund i zajmuje 6. miejsce.

10h38

Latvala jest o pół sekundy za Neuvillem. Kierowca Toyoty w klasyfikacji generalnej traci do Belga 2″2 sekundy i plasuje się na 8. miejscu.

10h34

Neuville uzyskał tymczasowy wynik z czasem 9'11"7, wyprzedzając Ogiera o 8"6. Kierowca Hyundaia traci 18 lat do lidera wyścigu. „Straciłem 4 lub 5 sekund przez błąd. Staram się utrzymać dobrą pozycję na kolejny etap. »

10h32

Ogier ustanawia swój pierwszy czas na ostatnim porannym biegu z czasem 9:20”3. „Musiałem sobie radzić ze słabą przyczepnością. To był trudny fragment, biorąc pod uwagę moją pozycję na drodze, bardziej niż myślałem. »

Aby przeczytać także