Rajd Meksyku 2023
Pierwsza szutrowa runda Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) nie przynosi korzyści konkurentom. Pierwsze trzy odcinki specjalne Rajdu Meksyku 2023, które odbyły się w piątek 17 marca, zmusiły kilku niedoświadczonych kierowców do popełniania błędów, podczas gdy niezawodność innych samochodów nie była zagrożona!
Pierwszą ofiarą był lider mistrzostw Ott Tänak (M-Sport Ford). Estończyk, który prowadził imprezę po dwóch otwierających super-specjalnych zawodach w czwartkowy wieczór, zepsuł turbosprężarkę już na pierwszych dziesięciu kilometrach w niesamowitym wyścigu El Chocolate.
Nie tak chcieliśmy dzisiaj zacząć.
Zobaczymy, co Ott i Martin będą w stanie zrobić na odcinku drogowym, a następnie ruszymy dalej. pic.twitter.com/gUtFLW7K7J
— M-Sport (@MSportLtd) 17 marca 2023 r.
Mistrz świata 2019 kontynuował swoją podróż w wolnym tempie, mając nadzieję, że południowy przejazd do parku serwisowego pozwoli mechanikom M-Sport naprawić te uszkodzenia. Oczywiście z ponad 12-minutowym opóźnieniem nie było już szans na regularne występy na podium.
CZYTAJ TAKŻE > Cyril Abiteboul: „Duże punkty dla Thierry’ego i najwyższy stopień podium z Danim i Esapekką”
Jego francuski kolega z drużyny, Pierre-Louis Loubet, uderzył w skałę w tym samym odcinku specjalnym i będzie musiał poczekać do sobotniego poranka, aby dojść do siebie, pod groźbą surowej kary czasowej. Wreszcie Takamoto Katsuta (Toyota) stoczył się z małego wąwozu w wyniku błędu w prowadzeniu pojazdu. Nie jest to najlepszy sposób na świętowanie 30. urodzin!
Kalle Rovanperä (Toyota) i Thierry Neuville (Hyundai), odpowiedzialni za naprawę po problemie Otta Tänaka, byli zaskoczeni niezgłoszonym uderzeniem pod koniec zapoznania się z torem. Po tej kolizji przy dużej prędkości Fin i Belg przez większą część odcinka SS5 jeździli bez systemu hybrydowego.
Walka o prowadzenie w Rajdzie Meksyku 2023 toczy się pomiędzy Esapekką Lappi (Hyundai) a Sébastienem Ogierem (Toyota). Fin ma tylko niewielką przewagę nad Francuzem, który w ten weekend ma nadzieję zostać jedynym rekordzistą pod względem zwycięstw w Meksyku z potencjalnym siódmym sukcesem.
„Dziś rano na trasie byliśmy na piątym miejscu i jasne jest, że to znacznie lepsze niż bycie na pierwszym miejscu. został ośmiokrotnym mistrzem świata Francji. Tyle, że czasem zdarzają się kamienie i trzeba na nie uważać. Ale nie możesz tego kontrolować, więc skupiam się na czystej jeździe. »
W WRC2 Skoda Fabia Rally2 Evos Emila Lindholma i Gusa Greensmitha otoczyła Forda Fiestę Francuza Adriena Fourmaux.
🥈 w WRC2 na SS4 dla @Adrien Fourmaux ????
Aktualnie siedzę 🥉 w WRC2 😎 pic.twitter.com/GWdyFJ2oO1
— M-Sport (@MSportLtd) 17 marca 2023 r.
Rajd Meksyku zostanie wznowiony w najbliższy piątkowy wieczór o 21:20 czasu francuskiego.
Ranking:
W swoje 30. urodziny Takamoto Katsuta (Toyota) dał z siebie wszystko… aż spadł z wąwozu! Japończykowi i jego pilotowi Aaronowi Johnstonowi nic się nie stało, ale hybryda Yarisa jest dość uszkodzona i nie może wrócić na drogę. Na dzisiaj to dla nich koniec.
Esapekka Lappi zakończył odcinek specjalny z najlepszym czasem, 6 dziesiątych nad Ogierem! W sumie Lappi ma 1″4 przewagi nad Ogierem. „Seb wygrywał ten rajd tyle razy, że muszę być zadowolony z tego występu, nawet jeśli popełniłem kilka małych błędów. Jest wiele do poprawy w przypadku drugiego podania dzisiejszego popołudnia. »
Najlepszy czas uzyskał Sébastien Ogier z przewagą 2″6 nad Evansem. „O wiele lepiej jest jechać na torze na piątym miejscu niż na pierwszym, wiedzieliśmy o tym! Różnice w osiągach pomiędzy samochodami powinny wyrównać się w drugim przejeździe. »
Elfyn Evans radzi sobie lepiej od Thierry'ego Neuville'a o 2″2. „Nawierzchnia w górnej części trasy jest bardzo śliska. »
Thierry Neuville osiąga najlepszy czas z niezłą przewagą 7″4 nad Rovanperä! „To nie jest dla nas dobry poranek. Straciliśmy hybrydę pod koniec poprzedniego odcinka specjalnego, ale przed nami jeszcze długa droga. Martin (Wydaeghe) ucierpiał w ucisku poprzedniego SS. Na szczęście mamy siedzenia dopasowane do kształtu naszego ciała! »
Rovanperä: „Ponieważ Ott nie atakuje już przede mną, trudniej jest go zaatakować. A potem straciłem system hybrydowy po uderzeniu podczas odcinka specjalnego! »
Oliver Solberg, zgłoszony do WRC2, stracił około dziesięciu sekund po korkociągu. Najlepszy czas w tej kategorii w poprzedniej edycji OS ustanowił Emil Lindholm (Skoda), wyprzedzając Francuza Adriena Fourmaux (M-Sport Ford) o 1 dziesiątą.
Bardzo ślisko na OS4 – niestety miałem poślizg i straciłem około 10 sekund na początku etapu, ale potem było już w porządku! Jeszcze jeden etap przed serwisem 💪 pic.twitter.com/4CUmwLgPYT
— Oliver Solberg 🍩 (@OliverSolberg01) 17 marca 2023 r.
W Toyocie hybrydowe Yarisy są na razie wolne od problemów związanych z niezawodnością:
Wspinaczka w góry pierwszego pełnego dnia Rajdu Meksyku! 📈#ToyotaGAZOORWyścig #GRYaris #WRC #Rajd Meksyku 🇲🇽 pic.twitter.com/ZdYQjESLvg
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) 17 marca 2023 r.
Przejdźmy do 5. edycji specjalnej tej imprezy, Las Minas 1 (13.61 km). Hybrydowy Ford Puma Otta Tänaka prowadzi nadal przy niskiej prędkości z powodu uszkodzonej turbosprężarki.