Rajd Chorwacji 2021
W WRC2 Nikolay Gryazin (Volkswagen Polo GTI R5) tymczasowo ustanowił najlepszy czas 13'04″1, 5″5 przed Madsem Ostbergiem (Citroën C3 Rally2).
SS10, Stojdraga – Gornja Vas 1 (20,77 km) wystartuje o godzinie 9:17.
Sébastien Ogier (Toyota) narzucił dziś rano tempo przed rozpoczęciem drugiego etapu Rajdu Chorwacji. Aktualny Mistrz Świata ustanowił najlepszy czas 12'26"1" przed znakomitym Adrienem Fourmaux (M-Sport Ford) i 2"2 przed Elfynem Evansem (Toyota).
Dzień zaczyna się źle dla Hyundaia, ponieważ wydaje się, że i20 Coupe WRC nie dokonał właściwego wyboru opon (dwie twarde i trzy miękkie). Ott Tänak oddaje w ten sposób 6″8 na Ogiera, ale co gorsza, Thierry Neuville traci 12″ i prowadzi w imprezie.
Ogólnie rzecz biorąc, Ogier prowadzi obecnie w turnieju z przewagą 3″1 nad Evansem i 4″3 nad Neuville. Ott Tänak jest 4. miejscem z wynikiem 31 cali, a Adrien Fourmaux wykorzystuje przebicie Craiga Breena (Hyundai), aby znaleźć się w czołowej piątce z wynikiem 5:1 cali.
„To nie był właściwy wybór opon, nie mogłem utrzymać tyłu na właściwej linii, ale tak właśnie jest. » wyznaje Neuville. W przypadku Hyundaia potwierdza się zły wybór opon, o którym wspomniał Tänak.
Neuville zakończył wyścig ze stratą 12 cali do czasu Sébastiena Ogiera. Francuz ma w sumie przewagę 3″1 nad Evansem, a Neuville zostaje zepchnięty do 4″3.
Neuville wjeżdża na ostatnią sekcję i traci 11 cali do Ogiera w trzeciej części. Kierowca Toyoty może objąć prowadzenie w rajdowej klasyfikacji.
„Dobre wieści” – mówi Ogier, gdy Francuz zostaje poinformowany o stracie czasu Neuville’a. Ale to dopiero pierwszy ES tego dnia. Na drodze było dużo zanieczyszczeń i to będzie długi dzień. »
12'26″1 dla Ogiera, 2″ szybciej niż Fourmaux.
Ogier obecnie stara się i w trzeciej części jest o 2″1 szybszy od Fourmaux.
Neuville przegrywa 7″3 z Ogierem na początku odcinka specjalnego!
Elfyn Evans (Toyota) traci osiem dziesiątych sekundy do najlepszego czasu Adriena Fourmaux.
Ze swojej strony Tänak przyznał, że asfalt znacznie różnił się od poprzedniego dnia i nie był pewien, czy dokonał właściwego wyboru opon. Pamiętajcie, że Hyundaiowie używali dwóch twardych i trzech miękkich opon.
„W pierwszych chwilach etapu uderzyłem w krawężnik od wewnętrznej strony, zatrzymałem się i zmieniłem trasę. » przyznaje Breen, potwierdzając przebicie.
Tänak stracił 4″8 do czasu Fourmaux.
Występ Fourmaux staje się wyraźniejszy, Tänak jest o 3″4 wolniejszy od Francuza w trzeciej części.
2'17″8 przegrane przez Craiga Breena na tym SS9. Irlandczyk traci duże szanse na wejście do czołowej piątki.
W walce o podium Evans w pierwszej części był szybszy od Ogiera.
„Miałem duże zaufanie do samochodu” – podkreśla Fourmaux. Byłem ostrożny na trudnych odcinkach, a w pozostałych atakowałem. Straciłem opony pod koniec odcinka specjalnego, ale to był dobry SS. »
12'28″1″5 lepiej niż Loubet dla Fourmaux.