Marcela Fasslera
1. Kim on jest?
Marcel Fässler jest Szwajcarem, urodził się 27 maja 1976 roku w Einsiedeln. Obecnie jest na emeryturze i wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w latach 2011, 2012 i 2014.
2. Kurs juniorski
Marcel Fässler rozpoczął sporty motorowe w Formule Renault w 1995 roku. Po dwóch trzecich miejscach w Formule Renault Campus i we francuskich Mistrzostwach Formuły Renault, Szwajcar przeniósł się do Formuły 3. W 1997 roku zdecydował się dołączyć do francuskiej kategorii tej dyscypliny i zajął czwarte miejsce w mistrzostwach w następnym roku. Fässler przekracza granicę francusko-niemiecką, aby dołączyć do niemieckiej Formuły 3. Przez ostatni rok w formule awansu czteroma zwycięstwami został wicemistrzem.
3. Kurs wytrzymałościowy
Przed przybyciem do Endurance Fässler przeszedł DTM, FIA GT i GT Open. Kategorie, w których odniósł kilka sukcesów, a ostatni z nich plus tytuł, w 2009 roku. Szwajcar to prawdziwa postać w Le Mans, wyścigu, którego nie przegapi w latach 2006-2019. W tym okresie zwyciężył trzykrotnie zdał egzamin ze swoimi dwoma wiernymi towarzyszami: Benoît Tréluyerem i André Lottererem. O ile zwycięstwa w latach 2012 i 2014 są wspaniałe, to zwycięstwo z 2011 roku ma szczególny smak. Jedyne na torze Audi R18 TDI stawiło opór hordzie oficjalnych Peugeotów 908 i zwyciężyło z przewagą 13 sekund! W 2012 roku zwyciężył w WEC. W 2016 roku Fässler wziął udział w 24-godzinnym wyścigu Daytona z zespołem Corvette Racing. Triumfował u boku Gavina i Milnera w GTLM, co było kolejnym prestiżowym sukcesem Szwajcara. Pracuje 24 godziny, to jedna ze jego specjalności. Świadczą o tym jego zwycięstwa w Spa w latach 2007 i 2009 za kierownicą Corvette C6.R i Audi R8 LMS. Podobnie jak Benoît Tréluyer, kariera Fässlera w WEC zakończyła się wycofaniem Audi pod koniec 2016 roku. Nadal brał udział w 3 nowych edycjach Le Mans, wraz z Corvette, w GTE Pro. Jego ostatnie wyścigi Endurance odbyły się za kierownicą Corvette w IMSA w Stanach Zjednoczonych.
4. Opinia AUTOhebdo
Z trio Fässler-Tréluyer-Lotterer, mistrza Audi, Fässler jest prawdopodobnie najmniej znanym kierowcą. Ale jego znaczenie jest kluczowe dla sukcesu marki Rings. Kategorie, w których się ścigał, dały mu duże doświadczenie. Pomaga mu w chwilach, gdy musi opanować presję. Ze względu na swoje wymowne osiągnięcia, zarówno w LM P1, jak i GTE Pro, Fässler jest znaczącym kierowcą w historii WEC.