Porsche na pole position w Fuji

Porsche zajęło pole position w 6-godzinnym wyścigu Fuji, zarówno w LM P1, jak i GTE Pro. W LM P2 i GTE Am zabłysły Vaillante Rebellion i Clearwater Racing.

opublikowany 14/10/2017 à 07:53

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Porsche na pole position w Fuji

Ponieważ spodziewano się nasilenia deszczu, kwalifikacje do 6-godzinnego wyścigu na Fuji zostały przesunięte o 30 minut. Zgodnie z tradycją, na tor jako pierwsze wyruszyły GT. Wielu kierowców popełniało błędy, jak Michael Christensen (Porsche 911 RSR nr 92), Andy Priaulx (Ford GT nr 67) lub Mike Hedlund (Porsche 911 RSR nr 86).

Ostatecznie Porsche 911 RSR potwierdziło swoje osiągi w wolnych treningach. Duet Richard Lietz-Frédéric Makowiecki dzięki średniemu czasowi 1’47”577 wywalczył pole position w GTE Pro. Numer 91 wyprzedził dwa Fordy GT o 0 i 441, a numer 0 z Priaulx-Tincknell zyskał przewagę nad numerem 562 z Mücke-Pla. Najlepsze Ferrari, nr 71 Bird-Rigon, jest czwarty z 0”618. Wyprzedza drugie Porsche od Estre-Christensen iAston Martin Vantage nr 95 Thiima-Sorensena, który traci ponad sekundę do znaku referencyjnego.

W GTE Am Ferrari 488 GTE z numerem 61 Clearwater Racing również potwierdziło swoją dobrą formę, a trio Griffin-Mok-Sawa zajęło pole position. Następnie Porsche nr 77 w Dienst-Cairoli-Ried (Dempsey-Proton Racing), Aston Martin Vantage nr 98 w Lauda-Lamy-Dalla Lana i Porsche nr 86 w Hedlund-Barker-Foster (Gulf Racing) .

 

 

Kiedy prototypy zgodnie z planem wyjechały na tor, deszcz nasilił się. Na ziemiach ToyotaPorsche zdobyło czwarte pole position w sezonie dzięki numerowi 2, powierzonemu podczas tej sesji Earlowi Bamberowi i Brendon Hartley. Obaj mężczyźni, którzy osiągnęli średni czas 1:35:160, pokonali siostrzany samochód Lotterer-Tandy o 0:071. Obaj Niemcy wyprzedzili dwie Toyoty TS050 Hybrid, które podążały za nimi odpowiednio z prędkością 0”195 i 1”470. W klanie japońskim para Bum-Nakajima, który pełni funkcję sędziego na numerze 8, pokonał numer 7 Lopeza-Kobayashiego. Szkoda, że ​​różnica jest niewielka i kiedy wiemy, że Buemi miał trudności na swoim najlepszym okrążeniu, musimy powiedzieć w japońskim klanie, że był sposób, aby dobrze sobie poradzić.

W LM P2 pojedynek Jackie Chan DC Racing z Vaillante Rebellion obrócił się na korzyść szwajcarskiej drużyny. Oreca 07 z numerem 13 zajęła pole position dzięki średniemu czasowi 1”44”196. Piquet Jr i Heinemeier Hansson byli 0”270 przed swoimi kolegami z drużyny Bruno Senną i Julienem Canalem. Thomas Laurent i Ho-Pin Tung musi zatem zadowolić się trzecim miejscem, tracąc 0 do najlepszego czasu w kategorii. L'Alpine A470 nr 36 jest czwarty i poprzedza drugi samochód Jackie Chan DC Racing i 07 nr 26 G-Drive Racing.

Start wyścigu ma nastąpić jutro o 4:XNUMX czasu francuskiego, ale pogoda jest bardzo niebezpieczna i panuje niepewność.

0 Zobacz komentarze)