Radford wystartuje w Pikes Peak samochodem zaprojektowanym przez Francuza

Tanner Foust pojedzie Radfordem w barwach JPS zaprojektowanym przez francuskiego projektanta Alana Derosiera na Pikes Peak 2023.

opublikowany 09/05/2023 à 18:10

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Radford wystartuje w Pikes Peak samochodem zaprojektowanym przez Francuza

Radford Type 62-2 Pikes Peak Edition został zaprojektowany przez Alana Derosiera. © Radford

101. edycja wspinaczki górskiej Pikes Peak (Kolorado, 25 czerwca) zyskuje na widowisku. Kilka dni po udzialeAlpine specjalnym A110 inny samochód sportowy bierze udział w „Wyścigu do chmur”: Radford Type 62-2.

CZYTAJ TAKŻE > Alpine przedstawia A110 Pikes Peak

Ten brytyjski producent, wznowiony przez mistrza świata z 2009 roku Formuła 1 Jenson Button w 2021 roku wypuścił swój pierwszy samochód, Type 62-2, oparty na Lotusie Exige. Ale wersja Pikes Peak nie ma już wiele wspólnego z modelem początkowym!

Najpierw wyjaśnijmy „cocorico” stronę tego samochodu. Projekt jest dziełem francuskiego artysty Alana Derosiera!

„Wspaniale było móc blisko współpracować z grupą niesamowitych ludzi, napisał Alan Derosier na Instagramie. Cóż za wspaniała okazja, aby dowiedzieć się więcej na temat aerodynamiki, przepływu powietrza, siły docisku, ciśnienia powietrza i dostarczania powietrza…. Dzięki tym wszystkim osobom udało nam się przezwyciężyć niemal każdą sytuację i dostarczyć produkt bardzo bliski naszemu pierwotnemu zamierzeniu! Tylko nasza obsesja, ciągłe poświęcenie i nieskończona pasja umożliwiły to! »

Rzeczywiście, ta gotowa do wyścigów wersja waży zaledwie 861 kg i wykorzystuje większość elementów nadwozia standardowego Type 62-2, z nadwoziem poszerzonym o 230 mm i całkowicie kompozytową skorupą w porównaniu z aluminiowym podwoziem samochodu drogowego.

Poprawiono także przednie i tylne podwozie oraz geometrię zawieszenia. Aby zmaksymalizować siłę docisku oraz zapewnić wydajność i równowagę aerodynamiczną, wszystkie nadwozia zostały poddane szeroko zakrojonym komputerowym symulacjom aerodynamicznym.

Firma JUBU Performance zbudowała niestandardowy silnik o mocy 710 KM z doładowanego 6-litrowego silnika V3.5. Wyposażony w sekwencyjną skrzynię biegów z łopatkami zmiany biegów, samochód osiąga prędkość maksymalną 160 mil na godzinę i imponujące 0-96 mil na godzinę w niecałe 2,2 sekundy. Aby zoptymalizować osiągi, Radford ściśle współpracował z Mobil1 w celu opracowania mieszanki olejów przeznaczonej dla Pikes Peak, która poprawia osiągi na dużych wysokościach (kończąc na wysokości 4 m).

Samochód jest także wyposażony w miękkie opony Yokohama, stworzone specjalnie z myślą o wymaganiach wyścigowych.

Za kierownicą specjalista od driftu i wyścigów rallycross Tanner Foust zajmie jego miejsce. Amerykanin wygrał kategorię w 2022 roku na Pikes Peak.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz