Etap 2 – Al-Attiyah-Baumel odpowiada Minim

Dakar przybiera formę nierównej walki Toyoty z dwoma Mini po drugim etapie, podobnie jak w 2020 roku. Peterhansel-Boulanger obejmuje prowadzenie w wyścigu.

opublikowany 04/01/2021 à 12:06

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Etap 2 – Al-Attiyah-Baumel odpowiada Minim

Zwycięzcy Prologu, Nassera Al-Attiyaha i Mathieu Baumela (Toyota) avaient concédé un peu de temps lors de l’entame du Dakar 2021 en raison d’une crevaison et d’un bug de road-book numérique.

Duet katarsko-francuski na pokładzie swojej Toyoty Hilux 4×4 uprzejmie podążał za Mini buggy Stéphane’a Peterhansela i Carlos Sainz, przed podjęciem wysiłku po przejechaniu 300 km (w sumie 457). Nie ulega wątpliwości, że pierwsze wydmy na trasie w ten poniedziałek, 4 stycznia, musiał zaostrzyć apetyt księcia pustyni, zdobywcy trzech Dakarów!

Pierwsi liderzy imprezy dzień wcześniej, Carlos Sainz i Lucas Cruz przegrali nie tylko wewnętrzny pojedynek ze Stéphane’em Peterhanselem i Édouardem Boulangerem, ale także kontrola zawodów. Obrońcy tytułu spadli na trzecie miejsce po stracie 9'17'' z Al-Attiyah-Baumel, czyli prawie tyle samo, co ich ogólne opóźnienie (+9'14'') z Peterhansel-Boulanger.

 

Rzeczywiście francuskie stowarzyszenie, które wspólnie przeżywa swój pierwszy Dakar, po dwóch dniach doprowadziło Mini Team X-Raid do roli lidera, nie wygrywając etapu, ale nie popełniając żadnego błędu. Strategia, która dobrze pasuje panu Dakarowi (13 sukcesów, w tym motocykl i samochód), król regularności we wszystkich okolicznościach.

Pierwszym sklasyfikowanym francuskim kierowcą jest Mateusz Serradori, co po raz piąty potwierdza dobrą formę buggy Century V8 (+10’27’’). Wczoraj w złym stanie, z wypłatą trwającą 20 minut, lokalny organizator imprezy Yazeed Al-Rajhi zajął czwarte miejsce.

co do Sébastien Loeb i Daniela Eleny (BRX), ich nowy Hunter jest blisko pierwszej piątki z wolniejszym czasem 5:16”. Później dobry wynik trudny dzień, który przeżyli w niedzielę, zwłaszcza, że ​​Nani Roma i Alex Winocq stracili ponad pół godziny! Taka sama kara dla zwycięzcy edycji 2009 Giniela de Villiersa (Toyota). W niedzielę Martin Prokop (Ford) ostatecznie stracił trzy kwadranse, próbując utrzymać porządek w wyścigu (3. miejsce).

II etap rankingu:

 

 

Klasyfikacja generalna po II etapie:

 

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz