Krok 5 – uspokaja się De Villiers-Haro, ogrody Loeb-Elena

Lategan odchodzi na emeryturę ze złamanym obojczykiem, Peterhansel odzyskuje przewagę nad Al-Attiyah, a De Villiers ratuje rozczarowujący Dakar. Loeb traci prawie godzinę. 

opublikowany 07/01/2021 à 13:15

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Krok 5 – uspokaja się De Villiers-Haro, ogrody Loeb-Elena

Czy poprzedni krok wydawał Ci się zbyt konwencjonalny? Piąty dzień powinien cię wypełnić. Odcinek o długości 456 km łączący stolicę Arabii Saudyjskiej Riyad i Al Qaisumah spowodował uszkodzenia całej karawany Auto.

Wszystko zaczęło się od pierwszych minut wysiłku w czwartek 7 stycznia, jeszcze przed planowanymi 20% wydm. Na 17. km Mathieu Serradori i Fabian Lurquin (Century) zatrzymali się na cztery godziny z powodu urwanego koła. Para francusko-belgijska traci wszelkie ambicje podium lub czołowej piątki, co jest realnym celem po trzech etapach (on był 5.).

Jeszcze dalej, Carlos Sainz i Lucas Cruz (Mini) zgubili się po raz drugi w ciągu dwóch dni. Właściciele tytułu z pewnością popełniają nieoczekiwane błędy w tym wydaniu, w którym nacisk położono na nawigację, zwracając każdego ranka książkę drogową na kilka chwil przed wyjazdem.

 

Kolejna mistrzowska para i ten sam problem po stronie Sébastiena Loeb i Daniela Elenę (BRX). Powracający z Dakaru kilka razy zgubili się, jadąc w tę i z powrotem w pierwszej połowie etapu na swoim Hunterze V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Zamienili nawet kilka desperackich słów z Sainz-Cruzem na 25 km; między galerami rozumiemy się lub nie. Bo po 74 km załoga straciła już 55 minut do liderów! Po przybyciu to sprawia 50:18” stracone. 

En grande forme ces deux derniers jours et quatrième du général au réveil, Henk Lategan et Brett Cummings (Toyota) ont fracassé leurs espoirs de temps scratch dans un impressionnant salto. Le pilote sud-africain est sorti par le pare-brise mais souffre d’une clavicule cassée et a été emmené à l’hôpital de Riyad pour des examens ; le copilote est indemne.

 

Zapomnieliśmy o ich rodaku Ginielu de Villiersie (Toyota), który w tym roku był całkowicie przezroczysty. Zwycięzca pierwszej wycieczki do Ameryki Południowej, odrzucony prawie 2 godziny później i wczoraj wieczorem zajmujący 22. miejsce, mimo to ciężko pracował.

Oficjalny kierowca Toyota Gazoo Racing, doskonale prowadzony przez Hiszpana Alexa Haro, objął prowadzenie we wszystkich punktach trasy, co było piekielnym osiągnięciem! Dla kierowcy jest to 16. etapowe zwycięstwo. W tym dniu drugich noży ujawnia się kolejna załoga z Afryki Południowej. Brian Baragwanath i Taye Perry, wspólni zwycięzcy Prologu, zajęli drugie miejsce o włos, dokładnie 58 cali!

Peterhansel o cienkim policzku

A co się stanie, jeśli chodzi o ostateczne zwycięstwo? Co ciekawe, prawie nic. Pomimo dużej odpowiedzialności za otwarcie drogi Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel (Toyota) nie zajmowali się ogrodem. Jednak ich niezwykła seria trzech kolejnych zadrapań kończy się w ten czwartek. Co gorsza, przegrał 2 minuty 13” ze Stéphane’em Peterhanselem i Édouardem Boulangerem (Mini)!

Francuzi nie otworzyli jeszcze swojego wyniku w 2021 r., ale tutaj są mocniejsi na czele wydarzenia, z przewagą 6 stóp i 11 cali nad parą katarsko-francuską. Zespół Toyota Gazoo Racing niemal wrócił do punktu wyjścia, który po poniedziałkowym etapie 6 miał już przewagę 37 stóp i 2 cali.

Klasyfikacja etapowa:

Tymczasowy ranking ogólny:

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz