Dakar Classic: Zespół FJ rehabilituje „Nascar z piasku”

Zdobyci formułą Dakar Classic, Jérôme i Anne Galpin uruchomią formułę umożliwiającą udział w historycznym wydarzeniu za kierownicą Protrucka.

opublikowany 17/01/2022 à 13:59

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Dakar Classic: Zespół FJ rehabilituje „Nascar z piasku”

Protuck prowadzony przez Jérôme’a i Anne Galpin zakończył wyścig Dakar Classic 3 jako zwycięzca klasy H2022. © Fotop

Zespół FJ przemierza tory i odcinki specjalne wyścigów rallye przez długi czas, ale rajd był nadal nieznanym terenem dla kompanii z Saint-Denis-sur-Loire (Loir-et-Cher). Co więcej, Jérôme Galpin nie planował wyruszać na pustynne trasy, dopóki para Yannick i Valérie Panagiotis nie zainteresowali się Dakar Classic.

„Pamiętam to, byliśmy w zeszłym roku na Rajdzie Chorwacji i wtedy mi o tym powiedziano. Byłem chętny, ale nie mieliśmy odpowiedniego samochodu”., powiedział nam Jérôme Galpin z biwaku w Bisha (Arabia Saudyjska). Musieliśmy więc, jeśli to możliwe, poszukać oryginalnego pojazdu.

Rzadki klejnot został znaleziony w Szwajcarii u uroczego właściciela Protruck. Bingo, maszyna z napędem na dwa koła, doskonale ilustruje działalność Team FJ przy organizacji zawodów Nascar Whelen Euro Series, bo formuła Protruck pochodzi prosto ze Stanów Zjednoczonych.

Rzeczywiście, blok silnika jest dokładnie taki sam, jak w europejskich mistrzostwach Nascar: Chevy 350 o pojemności 5,7 litra i rozwijający nieco ponad 400 koni mechanicznych. Masa wydaje się spora (1,8 tony) i rozstaw osi (5,5 m długości), ale pozory mylą.

„Jest zaskakująco zwinna, potwierdza Jérôme Galpin. Pojęcie przyjemności z jazdy jest tutaj bardzo ważne, ponieważ jest rozważne. Nie jesteśmy zaskoczeni, ale ekscesy potrafimy zapanować. Duży skok zawieszenia sprawia, że ​​przejazd jest niesamowity. Mówiąc najprościej, idzie wszędzie! Przyglądamy się jedynie „3” niebezpieczeństwom wymienionym w książce drogowej. »

To wystarczy, aby zwycięzca Rajdowego Pucharu Francji 2015 stwierdził, że jest to pojazd idealny na start w tej dyscyplinie, zwłaszcza że jest niezawodny. Przez 6 km przebiegu tego wyścigu nie zmieniono żadnej części, a opony były takie same jak na starcie w Jeddah!

Jako bonus, niebieskim Protruckiem jeździły dwie legendy francuskiego sportów motorowych: Bruno Saby (7. miejsce w Paryżu-Kair w 2000 r.) i Henri Pescarolo. Jeśli chodzi o występy, Jérôme i Anne Galpin również spisali się bardzo dobrze, zajmując w klasyfikacji generalnej czołową piątkę, ale prowadząc debaty w klasie H5 (najwyższa średnia).

„To świetne połączenie sportowego uroku bez ryzyka i kłopotów. Jest to idealny format do odkrywania rajdów. Współczesny Dakar wydaje mi się bardzo wymagający, jest sporo przełamań wśród zawodników”– kontynuuje pilot.

Jérôme i Anne Galpin mają mnóstwo pomysłów. Jeśli przyszli do tej historycznej wersji Dakaru, to po to, aby ocenić potencjał poszerzenia swojego zakresu zawodowego. Wyrok jest ostateczny.

„Zespół FJ zainwestuje więcej w Classic, to jasne. Znaleźliśmy świetną dyscyplinę, chcemy wrócić na Dakar 2023 z trzema lub czterema Protruckami i zaoferować nasze usługi w zakresie zakupu lub wynajmu. »

Pakiet jest już gotowy, ponieważ został pomyślnie przetestowany przez parę. Całkowicie niedoświadczeni w rajdach Galpinowie musieli nauczyć się nawigacji, odczytywania terenu pustynnego, a także zarządzania średnimi prędkościami na trasach specjalnych, pod okiem byłej kierowcy Isabelle Pâtissier podczas szkolenia w Maroku.

„Będziemy w ten sposób mogli przewidywać potrzeby klientów i doradzać im w najlepszy możliwy sposób. Jestem absolutnie przekonany, że ta nowa dyscyplina będzie się bardzo szybko rozwijać, a my chcemy być liczącym się graczem!»

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz